3 gyanús mondat, ami arra utal, hogy kókler szerelővel van dolga

/ május 31, 2014/ Egyéb, Szerviz

Olvasási idő: 4 perc

shutterstock_129687008„Éppen a legrosszabbkor!” – sóhajtunk fel, amikor nyaralás után egy nappal elromlik a mosógép, a legnagyobb forróságban bemondja az unalmast a hűtő, vagy a vendégsereg érkezése előtt bedöglik a mosogatógép. Nem véletlen, hogy ezeket a történéseket igazi sorscsapásként éljük meg, hiszen a fent említett eszközök – feltéve, hogy működnek is – szinte nélkülözhetetlenek egy valamire való háztartásban. Ha elromlanak, kiszolgáltatott helyzetbe kerülünk: kellő szakértelem hiányában szinte teljesen rá vagyunk utalva a szerelő tanácsaira, akik közül sajnos sokan csak úgy viselkednek, mintha náluk lenne a Bölcsek Köve, de valójában – ne szépítsük – csak egy kis mellékest szeretnének keresni, a mi kontónkra… Ha szeretné elkerülni a kóklereket, az alábbi gyanús jelekre és mondatokra mindenképpen érdemes figyelnie.

„Mindenképpen látnom kell a készüléket!”

Bár az esetek egy részében valóban megállja a helyét ez az állítás, fontos tudnunk, hogy nem mindig igaz. Ha szerelőt hívunk – ami első körben általában telefonon történik – és a szerelő egyáltalán nem érdeklődik a készülék állapotáról, meg sem próbálja feltérképezni a hibabejelentéskor, hogy mi állhat a probléma hátterében, az mindig gyanús, és sajnos könnyen előfordulhat, hogy a modernkori Mekk Elek a borsos kiszállási díjra pályázik. Ebben az esetben érdemes egy másik számot – például a Business Box ügyfélszolgálatának telefonszámát – tárcsázni, ahol a bejelentett hibák egyharmadát szerelő kiküldése nélkül, telefonon is el tudjuk hárítani.

„Csak a szervizben tudjuk kideríteni mi a baja”

Sajnos valóban előfordul, hogy a meghibásodott háztartási gép olyan tüneteket produkál, amelyekkel a legjobb szakember sem tud a kiszálláskor mit kezdeni és a hiba elhárításához, vagy egy rejtélyes, visszatérő probléma feltérképezéséhez el kell szállítatni a készüléket. Ez azonban – különösen a nagy háztartási gépek esetében – igen ritka, a legtöbb probléma a helyszínen orvosolható, hiszen a hibabejelentés alkalmával, célirányos kérdésekkel elég jó eséllyel meg lehet állapítani a hiba okát és a várható alkatrészigényt. Ha tehát egy szerelő kapásból a készülék elszállítását javasolja, mindenképpen érdemes legalább még egy, a témában jártas szakértővel konzultálni arról, hogy a tünetek alapján valóban indokolt-e a készülék elszállítatása. Ha bizonytalan, vagy szeretne meggyőződni és tanácsot kérni egy ilyen szituációban, forduljon bizalommal a Business Box ügyfélszolgálatának munkatársainkhoz, akik a megbízható szerelőkkel napi munkakapcsolatban vannak és az adott probléma megoldásához a legfelkészültebbet küldik házhoz.

Fogalmam sincs, mennyi lesz a vége”

shutterstock_166995803A szerelő a feje búbját vakargatva körüljárja a problémát, hosszasan hümmög, nézegeti, méricskéli a készüléket, mi pedig keresztbe tett karral, szorongva várjuk, hogy kimondja az ítéletet: mennyibe is fog fájni, hogy újra működőképes legyen a masina. Ismerős a helyzet? Sajnos sokan legalább egyszer jártak már ebben a cipőben és vélhetően az is megesett már, hogy a szerelő nemes egyszerűséggel azt válaszolta a kérdésünkre, hogy fogalma sincsen. Nos, ebben a helyzetben mindképpen érdemes fontolóra venni, hogy egy másik szakember után nézzünk, mert aki a készülék szemrevételezése után sem tudja megállapítani, hogy körülbelül mekkora költséggel jár majd a javíttatás, az sajnos csak a legritkább esetben nevezhető igazi szakembernek.

Tipp: ha a készüléke megvásárlása után kiterjesztett vagy baleseti garanciát köt, nem kell attól félnie, hogy a fentihez hasonló helyzetbe kerül, hiszen ebben az esetben, az egyszeri garancia áráért cserébe, készülékét – annak meghibásodása esetén – ingyen megjavítjuk, vagy szükség esetén kicseréljük. Kalkulálja ki, mennyibe kerül Önnek a kiszámítható biztonság!

[mc4wp_form id=”3076″]

Szóljon hozzá Ön is!

komment