Új műszaki cikk vásárlása – Ezt biztos nem mondják el az üzletekben!

/ augusztus 15, 2014/ Vásárlási tanácsadás

Olvasási idő: 3 perc

Nagyobb értékű műszaki cikk, vagy háztartási gép vásárlásakor sokan szembesülnek az örök dilemmával: a pénztárcánkra, vagy a drágább eszközök előnyeit hosszasan ecsetelő, sokszor érthetetlen szakszavakat használó eladóra hallgassunk? Az esetek egy részében – „a szükség nagyúr” alapon – a kisebb anyagi ráfordítást igénylő döntés mellett tesszük le a voksunkat. Legalábbis a vásárlás pillanatában ezt gondoljuk. Legyen szó hűtőről, mosógépről vagy laptopról – egy szép ruhával vagy ékszerrel ellentétben – a háztartási gépek és műszaki cikkek világában még mindig az a döntő szempont, hogy milyen funkciókkal és tulajdonságokkal rendelkezik, vagyis „mit tud”. De miről árulkodik még egy készülék ára?

A a műszaki cikk márkája nem garancia a minőségre

Ha laikusként háztartási gépet vagy műszaki cikket vásárolunk, a rendelkezésre álló információk (értsd. az eladó szakszavakkal teletűzdelt, érthetetlen blablája) alapján nehéz eldönteni, hogy valóban szükségünk van-e a drágább készülékre, vagy csak megpróbálják ránk sózni azt. Tanácstalanok vagyunk azzal kapcsolatban is, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe az évekre, vagy akár évtizedekre szóló döntés meghozatalakor.

Eddigi tapasztalataink alapján úgy látjuk, hogy:

  • a márka önmagában nem garancia a minőségre,
    arra sem, hogy az adott készülék sokáig és megbízhatóan fog üzemelni.

Egy készülék megbízhatóságáról ugyanis többnyire annak ára is ad némi támpontot a vásárlás során.

Nemcsak a szakértőktől, de a gyártók és forgalmazók honlapjairól is lehet értékes információkat szerezni a kiszemelt háztartási gépről. Még vásárlás előtt tájékozódjon! a műszaki cikk tulajdonságairól.

A javíttatás költségén, akár újat is vehet

Több mint nyolc éve foglalkozunk háztartási gépek és műszaki cikkek javításával. A statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy az úgynevezett belépő szintű (vagyis az adott márka legolcsóbb típusaként számon tartott) készülékek jóval nagyobb eséllyel hibásodnak meg, mint az egy-két árlépcsővel drágább márkatársak. Ez önmagában is elég nagy probléma. A nagyobbik baj az, hogy ezek a meghibásodások gyakran a készülék árát is meghaladó költséget okoznak. Javítás helyett újra vásárolhatunk egy vadonatúj készüléket.

Ördögi kör

Ezzel azonban bekerülünk egy ördögi körbe, amiből egészen addig nem szabadulunk, amíg rá nem szánjuk magunkat egy magasabb árkategóriába sorolható készülék megvásárlására. Ez persze önmagában nem garancia arra, hogy a készüléknek sosem lesz baja. Mégis, nagy valószínűséggel (a Business Box több mint hét éve vezetett statisztikája alapján) tovább és megbízhatóbban fog üzemelni a gyakran silány minőségű, vagy szériahibás alkatrészekből összetákolt, a legolcsóbbként hirdetett társainál. Egy drágább készülékkel ellentétben a legolcsóbbként aposztrofált eszközök (legyen szó hűtőről, mosógépről, televízióról vagy laptopról) csak az első meghibásodásig érdemlik ki ezt a jelzőt. Valójában rövid idő alatt, az eredeti ár közel kétszeresét fizetjük ki. Hosszabb távon tehát a drágább lesz az olcsóbb.

Készülékbiztosítás a műszaki cikk jövőjéért

Abban az esetben, ha a műszaki cikk megvásárlásakor, megköti a kiterjesztett garancia, és vagy baleseti garancia szerződést, jelentősen megkönnyíti önmagának a jövőt. A készülékbiztosítás azonban nemcsak vadonatúj készülékekre köthető. A gyártói garancia lejárta előtt maximum 60 nappal is megköthető. A lehetőségeiről és a készülékbiztosításhoz kapcsolódó tudnivalókról tájékozódjon Fogalomtár című bejegyzésünkből. A szerződéskötés lépéseit is ajánlott elolvasni.

A műszaki cikk kiválasztása

Ha háztartási gép, vagy más műszaki cikk vásárlása előtt áll, mindenképpen érdemes felvennie a kapcsolatot a Business Box ügyfélszolgálatával. Kollégáink készséggel adnak, az igényeihez illeszkedő tanácsokat arra vonatkozóan, hogy:

  • milyen készüléket érdemes választania,
  • milyen szempontokat érdemes mérlegelnie a vásárlás során.

Munkaidőben a 06 (30) 333 2269-as telefonszámon, valamint a chatszobában akár azonnal válaszolunk kérdéseikre, de azokat a blogbejegyzések alatt, hozzászólás formájában is feltehetik. Látogasson el Facebook oldalunkra, ahol hétről hétre osztunk meg követőinkkel a műszaki cikkek és háztartási gépek karbantartásával, javításával, beüzemelésével kapcsolatos, hasznos információkat.

Amikor nagyobb értékű háztartási gép, elektromos készülék, szórakoztatóipari termék, egyszóval bármilyen műszaki cikk vásárlását tervezi, mindig kérje ki egy szakértő tanácsát!

További információ:

ugyfelszolgalat@businessbox.hu

06 (30) 333 2269

Business Box

Ön vásárol, mi gondoskodunk!

 

Szóljon hozzá Ön is!

komment

Share this Post