Javítási asszisztencia 7. rész – Az öblítő mítosza
Nyakló nélkül önti az öblítőt a ruhák mellé és a program végén azok mégis szinte büdösek, kellemetlen szagot árasztanak? Elérkezett az idő, hogy lerántsuk a leplet az öblítő mítoszáról, és eláruljuk, hová illan az óceán, a nyári szellő, vagy éppen a tavaszi erdő illatának frissessége a mosott ruhák közül.
Sokszor írtunk már a mosógép helyes használatáról: több bejegyzésen keresztül ismertettük a karbantartással kapcsolatos legfontosabb teendőket. Ezekből az írásokból kiderült, hogy a mosás során használt vegyszerek és kemikáliák túladagolása milyen komoly – olykor javíthatatlan meghibásodásokhoz – vezethet.
Az öblítő mítosza
Ezeknek az üzemzavaroknak az egyik „főkolomposa” az öblítő, amely számos esetben csalódást okoz a felhasználóknak. Ügyfélszolgálatunk munkatársai gyakran találkoznak olyan esetekkel, amikor ügyfeleink a mosógépre panaszkodnak, nem értik mi az oka, hogy mosás után nyoma sincs a reklámokban ígért gyengéd érintésnek, a narancsliget fáinak frissessége helyett miért a poshadt víz szaga terjeng a levegőben.
A hiba NEM az Ön készülékében van!
Valami hasonló történt azzal az ügyfelünkkel is, aki több ízben is arról panaszkodott, hogy a frissen mosott ruhái nem elég illatosak. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, első körben a mosógép működésével összefüggésbe hozható hibára gyanakodott. Meg sem fordult a fejében, hogy nem a készülékben, hanem az ahhoz adagolt öblítőben van a hiba. Pedig erről volt szó: egy tisztítómosás lefuttatása, és a készülék alapos átvizsgálása után a helyszínre vezénylet szervizpartnerünk munkatársa egy egyszerű, de nagyszerű megoldással járt a probléma végére. Egy lavór vízbe öntötte az illatos kemikáliát, majd abban öblítette ki az egyik ruhadarabot. Az öblítést követően kivett ruhán percekkel (!) később már nyomokban sem volt érezhető az öblítő intenzív illata, amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is illant.
Miért nem „működik” az öblítő?
„Szegény mosógép csak a dolgát végzi”
Ahogy azt a Business Box ügyfélszolgálatának munkatársától megtudtuk, számos oka lehet annak, hogy egy öblítő nem működik:
- a kemény, rossz minőségű víz,
- a rossz minőségű öblítő,
- a túl sok öblítő
Ez az oka annak, hogy az illatos ruhák után epekedő felhasználók csalódottak, amikor a program lejártakor kipakolják a ruhákat. Ilyenkor – ahogy ez a fenti esetben is történt – a felhasználók a „vétlen” készüléket hibáztatják. Pedig „szegény mosógép csak a dolgát végzi. Vagyis csak végezné, ha nem akasztanánk meg ebben, olyan dolgokkal, mint a mosószer vagy az öblítő túladagolása. A hibát, az esetek jelentős részében valamilyen külső – leggyakrabban a nem rendeltetésszerű használattal összefüggésbe hozható – körülmény okozza” – állítják ügyfélszolgálatunk és szervizpartnereink tapasztalt szakemberei.
Bevállaljuk! Nem hiszünk az öblítőben!
Nyolc éve foglalkozunk műszaki cikkek és háztartási gépek javításával. Az évek során szerzett tapasztalatok egyre inkább megerősítenek minket abban, hogy az öblítők és a reklámokban a termékekhez kapcsolt képzettársítások sokszor köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Fontos küldetésünknek tartjuk, hogy ezekről a tévhitekről lerántsuk a leplet. Úgy gondoljuk, ügyfeleink megérdemlik, hogy megismerjék – a reklámokban sokszor torzított valósággal szemben – a teljes igazságot. Elkötelezett szolgáltatóként nem sajnáljuk az időt és az energiát, hogy ezeket az információkat megosszuk, ha szükséges, újból és újból elismételjük.
Kifizetődő vásárlási és használati tanácsok
Sokszor leírtuk már, hogy népszerű „Javítási asszisztencia” szolgáltatásunk egyik leginkább hangsúlyos eleme valójában nem a háztartási gépek és műszaki cikkek javítása. Kétségtelen, hogy ilyen helyzetekben is megálljuk a helyünket. Ugyanakkor ügyfeleink gördülékeny és zökkenőmentes kiszolgálása mellett nagyon fontosnak tartjuk, hogy hasznos és kifizetődő vásárlási és használati tanácsokkal lássuk el őket.
A leginkább kifizetődő tanácsunk az, hogy a mosógép megvásárlásakor, vagy a gyártói garancia lejárta előtt 60 nappal kössék meg a mosógépre a kiterjesztett garancia szerződést. A készülékbiztosítási szerződés mibenlétéről tájékózódhat Fogalomtár című cikkünkből.
Ezek nem légből kapott, vagy a Google segítségével találomra kiszűrt tippek, hanem több mint nyolc év során felgyülemlett tapasztalatainkon nyugvó, szakértői tanácsok. Amennyiben Önnek is szüksége lenne profi kollégáink tanácsaira, esetleg egy készülék meghibásodásával kapcsolatban szeretne segítséget kérni, keresse ügyfélszolgálatunkat, ahol kérdéseit munkaidőben a +36 1 44 33 666 telefonszámon, valamint chaten is felteheti. Látogasson el Facebook oldalunkra is, ahol hétről hétre osztunk meg követőinkkel a műszaki cikkek és háztartási gépek karbantartásával, javításával, beüzemelésével kapcsolatos, hasznos információkat és hétköznapi történeteket.
További információ:
ugyfelszolgalat@businessbox.hu
+36 1 44 33 666
Business Box
Ön vásárol, mi gondoskodunk