Akciós készülék – átverés vagy kihagyhatatlan ajánlat?

/ április 14, 2015/ Egyéb, Vásárlási tanácsadás

Olvasási idő: 4 perc

Sokan akkor veszünk műszaki cikket vagy háztartási gépet, ha akciós. A „jóárasított” megoldásoknak azonban megvannak a buktatói. Mire kell odafigyelni és mikor érdemes valóban megragadni a kínálkozó lehetőséget? Erre a kérdésre kerestük a választ legfrissebb bejegyzésünkben.

Akciós készüléket vásárolna?

 

Olcsó húsnak híg a leve” – tartja a mondás, és mi biztonsággal állítjuk, hogy ez az állítás a műszaki cikkekre és háztartási gépekre is tökéletesen igaz. Közel tíz éve szervezzük a különböző típusú és márkájú laptopok, hűtők, mosógépek, mosogatógépek és tűzhelyek javítását. Ahogy arról korábbi bejegyzéseinkben már beszámoltunk, ez alatt az idő alatt rengetegszer bebizonyosodott, hogy az olcsó, vagy akciós áron kínált ajánlatok csak első látásra kedvezőek. Miért?

Annak, hogy egy műszaki cikk vagy háztartási gép le van árazva, jellemzően két oka lehet:

  1. alsó kategóriás készüléket vevőcsalogatóként használnak a kereskedők, mert azt hiszik a vásárlóknak csak az ár számít, a minőseg nem,
  2. jó minőségű készüléket kínálnak kedvező áron, valószínűleg azért, mert az eredeti áron senki sem veszi meg azt. A raktáron maradt árutól jellemzően ilyen akciók segítségével szabadulnak a kereskedők.

Amikor nincs értelme megvenni

Mi itt a Business Box-nál nap mint nap azt tapasztaljuk, hogy az akciós, belépő szintű készülékek jelentős része a vásárlástól számított néhány éven belül tönkremegy.  Ezek, a gyakran akciós áron kínált készülékek csak arra jók, hogy az üzletbe csalogassák a vásárlókat. Arra, hogy napi rendszerességgel használjuk azokat, sajnos már kevésbé alkalmasak: nagyon gyorsan meghibásodnak és a javítás költsége jellemzően a készülék árával vetekszik.

Ennek ellenére sajnos sokan esnek abba a hibába, hogy ráharapnak a mézesmadzagra és az első látásra kedvező áron kínált készüléket választják. Ilyenkor a vásárlók csak utólag szembesülnek azzal, hogy hosszabb távon rosszabbul jártak. Ha ezt szeretné elkerülni, akkor alaposan fontolja meg a kiszemelt készülék vásárlását:

  • ha az adott márka legolcsóbb típusa,
  • ha ezzel a készülékkel hirdetik az akciós újságban az üzlet kínálatát,
  • ha a készülék típusszáma az adott kategóriában a legalacsonyabb,
  • ha az eleve alacsony áron kapható készüléket akciósan kínálják.

Amikor tényleg megéri megvenni a leárazott készüléket

Számos érvet fel tudunk sorolni, ami miatt az akciós újságok címlapján öles betűkkel hirdetett, „kihagyhatatlan ajánlat” finoman fogalmazva nyugodtan kihagyható. Előfordul azonban, hogy tényleg megéri leárazott készüléket vásárolni. Ez a helyzet jellemzően akkor áll elő, ha a kereskedők egyszerűen nem találnak elegendő vevőt a magasabb árkategóriás készülékekre. Ilyenkor nincs más választásuk, mint engedni az eredeti árból, így alkalmazkodva az árérzékeny vásárlók igényeihez. Ezekre az ajánlatokra érdemes lecsapni, mert ilyenkor valóban megbízható és kiváló minőségű készülékekhez juthatunk hozzá a szokásosnál kedvezőbb áron.

A javítási asszisztencia a vásárlásnál kezdődik

Ne csak az eladót kérdezze!

Egy műszaki cikk vagy háztartási gép vásárlásakor rengeteg kérdés merül fel. Érthető, ha egy ilyen helyzetben Ön kíváncsi lenne arra, hogy pl. a kiszemelt mosógép meddig bírja majd a strapát, mire kell ügyelni a hűtő használata közben, mennyit bír töltés nélkül a laptop akkumulátora – egyáltalán megéri-e megvenni azt.

Sokan azt gondolják, hogy ezekre a kérdésekre a készülékek értékesítésére szakosodott áruházakban választ kaphatnak. Sajnos azt tapasztaljuk, hogy nem ez a helyzet. Gyakran találkozunk olyan értékesítővel, aki felkészületlen, a javítással, használattal kapcsolatban – a vevőkhöz hasonlóan – laikusként próbálják meg a gyanútlan vásárlókra sózni a készülékeket.

A másik lehetőség, hogy egy nagyobb gyártó irányába elkötelezett értékesítő hálózat munkatársai nagyon is képben vannak egyes műszaki cikkek és háztartási gépek területén, de valamiért csak egy bizonyos márkájú vagy típusú termékeket ismernek igazán…

Vásárlás előtt kérdezze meg a márkafüggetlen szakértőt is!

Kérdéseivel érdemes felkeresnie ügyfélszolgálatunkat. A Business Box javítási asszisztencia szolgáltatásának ugyanis része ingyenes vásárlási tanácsadás szolgáltatásunk is. Ha vásárlás előtt olyan szakértőtől szeretne tanácsot kérni, aki a készülékek működésével, használatával, valamint a jellemző meghibásodásokkal kapcsolatban is tud tanácsot adni, forduljon hozzánk bizalommal. Hívja ügyfélszolgálatunkat ahol kérdéseit munkaidőben a +36 30 333 2269 telefonszámon, valamint chaten is felteheti, itt az oldal jobb alsó sarkában.

Látogasson el Facebook oldalunkra is, ahol napról-napra osztunk meg követőinkkel a műszaki cikkek és háztartási gépek karbantartásával, javításával, beüzemelésével kapcsolatos, hasznos információkat és hétköznapi történeteket.

Szóljon hozzá Ön is!

komment