A hibakód megoldása: Business Box
A mai digitális kijelzővel rendelkező mosógépek meghibásodás esetén kiírnak egy üzenetet számunkra. Egész pontosan egy hibakód jelenik meg a kijelzőn, ami a probléma természetére utal. Akik kíváncsiak, hogy ez a betű és számkombináció mit akar jelenteni, a leggyakoribb esetben leülnek a számítógép elé, és rákeresnek az interneten. Nem akarunk senkit kiábrándítani, de az azonnali megoldás valószínűsége kicsi. Persze ez is előfordulhat, de sajnos az esetek 90%-ban más a helyzet, aminek több oka is van.
Nem mindig egyértelmű üzenet a hibakód
Egyrészt a kódok gyakran nem a valóságos problémát jelölik meg, és ha igen, akkor is csak általában utalnak a problémára és nem a konkrét bajt írják körül.
Élő példa:
- a mosógép kiírja, hogy a szivattyúja a rossz, pedig csak megakasztja egy nadrággomb a szivattyú lapátot.
Tegyük fel, hogy a hibakód tökéletesen működik – hiszen azért ilyen is van – akkor sem vagyunk sokkal előbbre. Órákig böngészhetünk a különböző netes fórumokon, hogy az adott esetben mi is a teendő. Azzal leszünk kénytelenek szembesülni, hogy az egyik helyen ezt írják, a másikon meg azt. Sok esetben pedig teljes képtelenségekkel fogunk találkozni. Mivel nem vagyunk szakemberek, így ez csak akkor fog kiderülni, ha követve az utasításokat nekiállunk szerelni.
Önkéntes kódfejtés helyett hívja a Business Box ügyfélszolgálatát
A hibakódokkal történő bajlódás helyett sokkal célravezetőbb felkeresni a Business Box ügyfélszolgálatát, hiszen ebben az esetben pontosan el tudjuk mondani, hogy milyen problémát tapasztaltunk. A vonal túlsó végén pedig szakember ül, és nem egy üres képernyővel próbálunk beszélgetésbe elegyedni.
Figyelve a háztartási gépek fejlődését észrevehettük, hogy a készülékekbe épített elektronika egyre okosabb és így egyre ügyesebb az öndiagnosztikában. Ez jelenti azt, hogy érzékeli a gép, hogy melyik alkatrésszel van baj hiba esetén. Így ezeknél a modern gépeknél már a javítást szervező ügyfélszolgálatnak könnyebb a dolga, hiszen körvonalazódik a probléma oka. Példaként, az LG mosógépek legújabb generációja a hibát „elzenéli” az ügyfélszolgálatnak. Csak oda kell tartani a telefont. Ez persze haszontalan megoldás, hiszen egyszerűbb és emberibb leolvasni egy számot és bediktálni. Dee ez is jelzi, hogy a jövő az, hogy az elromlott gép és a javító szolgálat közötti „párbeszédben” már nem lesz szükség a felhasználóra. Azonban ezt a távoli jövőt a légdeszkával és a marsi utazással együtt még ki kell várnunk.
Interakció itt és most
A Business Box segít kicsit közelebb hozni a jövőt: hiba esetén nem nekünk kell keresgélnünk és kérdezgetnünk. Az ügyfélszolgálat szakembere fog pontos és célravezető kérdéseket feltenni számunkra, hogy minél előbb jussunk el közösen a probléma lényegéhez. A legtöbb esetben egy rövid telefon- vagy chat beszélgetés és orvosolva van a baj, indíthatjuk a mosást, szemben az egész délutánt felölelő hasztalan internetes keresgéléssel.
Tehát, a hibakód megoldása: Business Box.