A kód neve: BBox

/ június 24, 2015/ Bemutató, Javítási asszisztencia, mosógép, Sztori

Olvasási idő: 3 perc

A mai digitális kijelzővel rendelkező mosógépek meghibásodás esetén kiírnak egy üzenetet számunkra, egész pontosan egy hibakód jelenik meg a kijelzőn, ami a probléma természetére utal. Akik kíváncsiak, hogy ez a betű és számkombináció mit akar jelenteni, a leggyakoribb esetben leülnek a számítógép elé, és rákeresnek az interneten.

mosógép hibakód

Nem akarunk senkit kiábrándítani, de az azonnali megoldás valószínűsége olyan illúzió, minthogy a húsvéti nyúl festi a tojásokat. Persze ez is előfordulhat, de sajnos az esetek 90%-ban más a helyzet, aminek több oka is van.

Egyrészt a kódok gyakran nem a valóságos problémát jelölik meg, és ha igen, akkor is csak általában utalnak a problémára és nem a konkrét bajt írják körül. Élő példa: a mosógép kiírja, hogy a szivattyúja a rossz, pedig csak megakasztja egy nadrággomb a szivattyú lapátot.

Tegyük fel, hogy a hibakód tökéletesen működik – hiszen azért ilyen is van – akkor sem vagyunk sokkal előbbre, hiszen órákig böngészhetünk a különböző netes fórumokon, hogy az adott esetben mi is a teendő. Azzal leszünk kénytelenek szembesülni, hogy az egyik helyen ezt írják, a másikon meg azt. Sok esetben pedig teljes képtelenségekkel fogunk találkozni, de mivel nem vagyunk szakemberek, így ez csak akkor fog kiderülni, ha követve az utasításokat nekiállunk szerelni. A hibakódokkal történő bajlódás helyett sokkal célravezetőbb felkeresni a Business Box ügyfélszolgálatát, hiszen ebben az esetben pontosan el tudjuk mondani, hogy milyen problémát tapasztaltunk. A vonal túlsó végén pedig szakember ül, és nem egy üres képernyővel próbálunk beszélgetésbe elegyedni, ami valljuk be, már önmagában is képtelenség.

Figyelve a háztartási gépek fejlődését észrevehettük, hogy a készülékekbe épített elekronika egyre okosabb és így egyre ügyesebb az öndiagnosztikában. Ez jelenti azt, hogy érzékeli a gép, hogy melyik alkatrésszel van baj hiba esetén. Így ezeknél a modern gépeknél már a javítást szervező ügyfélszolgálatnak könyebb a dolga, hiszen legalább az kiderül, mi a baja a gépnek – körülbelül. Példaként, az LG mosógépek legújabb generációja a hibát “elzenéli” az ügyfélszolgálatnak, csak oda kell tartani a telefont. Ez persze haszontalan megoldás, hiszen egyszerűbb és emberibb leolvasni egy számot és bediktálni, de ez is jelzi, hogy a jövő az, hogy az elromlott gép és a javító szolgálat közötti “párbeszédben” már nem lesz szükség a felhasználóra. Azonban ezt a távoli jövőt a légdeszkával és a marsi utazással együtt még ki kell várnunk.

Interakció itt és most. A Business Box segít kicsit közelebb hozni a jövőt: hiba esetén nem nekünk kell keresgélnünk és kérdezgetnünk, az ügyfélszolgálat szakembere fog pontos és célravezető kérdéseket feltenni számunkra, hogy minél előbb jussunk el közösen a probléma lényegéhez. A legtöbb esetben egy rövid telefon- vagy chat beszélgetés és orvosolva van a baj, indíthatjuk a mosást, szemben az egész délutánt felölelő hasztalan internetes keresgéléssel.

Tehát, a kód neve: BBOX.

 

Szóljon hozzá Ön is!

komment

Share this Post