Az eltűnt távirányító nyomában

/ augusztus 26, 2015/ Tanácsadás, TV

Olvasási idő: 2 perc

Olykor a nagynak tűnő problémákat gyakran végtelenül egyszerűen lehet orvosolni egy televízión. Ezért, ha valami gubanc van, először semmiképpen se szerelőt hívjunk, hanem a Business Box Ügyfélszolgálatát. Kis szerencsével egy pár perces beszélgetéssel „javítható” a tévé, főleg ha valójában el sem romlott, talán csak nem az a távirányító került a kezünkbe, amire szükségünk volna. Nézzünk néhány nagyon egyszerű esetet:

A tévé önállósodása mögött valószínűleg az automatikus frissítés áll. Ha pedig hiába bűvészkedünk a távirányítóval, valószínűleg nem a megfelelő távirányító van a kezünkben.

Hogyan oldjuk meg távirányító nélkül a tévé problémáit?

 Ilyen például ha nincs se kép se hang, érthető, ha ilyenkor megijedünk, holott a legtöbb esetben ezt egy egyszerű áramtalanítással meg lehet oldani. Ki kell húzni a tévét pár órára, majd vissza kell dugni, több mint valószínű, hogy a hang és a kép is visszatér. Máskor csak a hang tűnik el, aminek semmi más oka nincsen, mint hogy nem tudjuk megfelelően kezelni a minket körülvevő eszközöket.

A túl sok távirányító problémaköre

Rendszerint ez Set Top Box-nál fordul elő, mikor két távirányítónk van és mindkettőn vezérelhető a hang, mi pedig csak az egyiket erőltetjük, megfeledkezve róla, hogy több vezérlőegység van a tévéhez. Vicces, de gyakran előfordul, hogy hosszú percekig keresi az Ügyfelünk a telefon túlvégén azt a bizonyos “másik” távirányítót.

A tévé távirányító nélkül is átállítja magát

Akkor sem kell megijedni, ha a tévé magától kapcsol be, ilyenkor általában annyi történik, hogy automatára van állítva a szoftverfrissítés, az okostévénk meg az éjszaka közepén úgy dönt, hogy megkeresi a legfrissebb szoftvert.

Ha nem tudjuk mik azok, kerülni kell az egyéb funkciók automata beállítását is, mert másik gyakran hibának vélt dolog:

  • amikor össze-vissza ugrál a hangerő,
  • kivilágosodik-elsötétedik a képernyő
  • stb.

A CRT tévéken felnőtt generáció joggal hiszi azt, hogy „na akkor ennek vége”. Holott a tévénk úgy döntött, hogy beállítja magának a színt, kontrasztot és a hangot. Ezeknél a problémáknál is érdemes telefonálni. Az Ügyfélszolgálaton elmondják, hogyan is kell jól beállítani a tévét, hogy ne csináljon ilyeneket. Ha nem értünk hozzá, akkor segítség nélkül jó darabig elbíbelődhetünk vele, míg rájövünk a megoldásra.

Gyakori problémák a tévé bekötésekor

Gyakori probléma még, hogy a kábeleket vagy rosszul kötöttük össze vagy ugyan jól, de azok kilazultak. Próbálkozni kell, ha műsort adó kábelekről van szó, akkor válogatni kell a bemenetek között. Érdemes megnézni, hogy vajon jó helyen vannak-e a különböző médialejátszók csatlakozói, sokan például még ma is antenna kábelt keresnek, ami a VHS lejátszóknál volt, de ilyen már nincsen.

Mindenesetre egy telefonhívással ez a probléma is orvosolható, viszont mielőtt tárcsázunk nézzük meg pontosan, hogy:

  • milyen is az a kábel,
  • milyen a színe,
  • a csatlakozó mérete, formája
  • stb,

mert így könnyebben be tudják azonosítani az ügyfélszolgálat munkatársai, hogy pontosan miről is van szó.

Ismerje meg a hosszú életű háztartási gépek titkát!

Szóljon hozzá Ön is!

komment

Share this Post