Hogy nyissuk ki a mosógép beragadt ajtaját?
Bár kezdhetnénk úgy, hogy valóban egy döbbenetes cikket olvashattunk a sokak által ismert Tékozló Homár nevű oldalon, de sajnos nem így van, mi nem lepődtünk meg az olvasottakon. A történet a mosógép beragadt ajtaja miatt a készülékben maradt (és rohadó) ruhákról szólt, miután a gyártó nem tudta megoldani a hibás készülék javítását időben. A márkanév esetünkben lényegtelen, mivel nem csak az ominózus gyártó esetében fordul elő ilyen történet.
A mosógép beragadt ajtajának története dióhéjban
A történet röviden annyi, hogy a gyártó szerelőjének elromlott az autója, ezért nem tudott elmenni megszerelni a mosógépet. A mosógép tulajdonosának azonban senki sem mondta el tíz napon át, hogyan tudja kivenni a ruhákat a mosógépből és azok ott penészedtek a gépben.
Hogy miért nonszensz egy ilyen eset?
Az előfordul, hogy a legközelebbi szakember valami miatt (legyen az autó lerobbanása vagy a szervizműhely beázása, esetleg betegség) nem tud rögtön kimenni a helyszínre. Azonban nagyon fontos ilyenkor is, hogy azt a pár nap várakozást ne a mosógépben hagyott vizes ruhákkal vagy a mosogatógépbe ragadt edényekkel kelljen átvészelnie az érintett tulajdonsonak.
Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó – hangzik a szép közmondás. Nos, ez a magyar fehéráru piacra sajnos nem mindig érvényes. Azért azt megjegyezzük, hogy az idézett cikkben szereplő márka vezette be először Magyarországon a 10 éves garanciát az inverteres motorjaira, ami igencsak jól hangzik és azóta sokan átvették ezt. Megbízható szervizhálózatuk van, ismerve a konkurenciát egy közepesen ügyes és gyors Ügyfélszolgálatot tartanak fenn.
Milyen kérdéseknek kellene elhangozniuk, ha a mosógép beragadt ajtaja okozza a problémát?
Elszomorító, hogy a szerviznek nem jutott eszükbe két egyszerű és egyértelmű kérdést feltenni:
- „A ruha a mosógépben maradt?”
- „Ki tudja venni őket?”
Ilyenkor derül ki, hogy ezek annyira nem is alapvető dolgok és nem jut még egy nagy és ismert márka ügyfélszolgálatán dolgozó adminisztrátornak sem eszébe mindig.
A márkaképviseletek ügyfélszolgálatai változatosak, van, amelyiket szintén könnyű elérni és sajnos jóval nehezebben elérhető is van. Sőt a kisebb vagy még inkább no name márkák esetében gyakorlatilag nem található ügyfélszolgálat. Csak papíron létezik aszissztencia, azaz segítségnyújtás. Sokszor maga a szervizszolgáltatás is csak papíron van meg, de ebbe most ne menjünk bele.
Ezért mondjuk régen, ha elromlik egy háztartási gép, akkor a Business Box ügyfélszolgálatát kell tárcsázni. Rögtön fölvesszük a telefont, ha mégnem, mert elfoglaltak vagyunk, perceken akkor visszahívjuk. A kollegáink pedig családias légkörben dolgoznak, néha ránéznek egymás munkájára, segítve a másikat, így ha észreveszik, hogy kimaradt egy fontos kérdés, akkor bepótolják azt. Nem okoz problémát senkit sem visszahívni vagy írni egy pár soros üzenetet. Így kerülhető el az, hogy akár 10 napig rohadjanak a ruhák a mosógépben.
Hogyan nyissuk ki a mosógép beragadt ajtaját?
Ha beragadt a mosógép ajtó, akkor elsősorban a vizet eresszük le. A legtöbb típusnak van külön szivattyúzás programja. Amikor már nincs víz a mosógépben, akkor általában ki lehet nyitni az ajtót. Persze ez eddig egyszerű és ezt maguktól is kitalálják a legtöbben. Azonban van olyan helyzet, amikor hiába nincs már víz a mosógépben, nem hagyja kinyitni az ajtót a gép. Ezt egy hosszabb, egy-másfél órás áramtalanítás után azonban általában már hagyja az ajtót nyitni, a mosógép programját alaphelyzetbe állítva.
Amennyiben mégsem tudjuk előbbiek után sem kivenni a ruhát a mosógépből, akkor mosógéptípustól és a helyzettől függően van még néhány trükk. Ezeket ismerik kollégáink, szóval ha az áramtalanítás és alaphelyzetbe állítás után sem nyílik az ajtó, hívjuk a Business Box Ügyfélszolgálatot.
Ismerje meg a hosszú életű háztartási gépek titkát!