Családi Ki, mit tud, avagy szakértők a telefon túloldalán

/ október 16, 2015/ Javítási asszisztencia

Bár elkopóban vannak, de még ma is érvényesek a klasszikus férfi-női szerepek. A férfi erős, a nő szép. A férfi tud autót vezetni, a nő karácsonyi ajándékot csomagolni. Így van ez a háztartási és szórakoztató eszközök kérdésében is. Ki ehhez, ki ahhoz konyít egy kicsit. A Business Box ügyfélszolgálatán pedig rendszeresen találkozunk a családi Ki, mit tud jelenséggel.

A családi Ki, mit tud valójában nem egy verseny, csupán körvonalazza azt, hogy a családban ki és mihez ért leginkább. Anyu a háztartási gépekhez, apu a tévéhez és a szórakoztató elektornikához, meg a porszívóhoz, a gyerekek pedig a számítógépekhez és hordozható mobilkommunikációs eszközökhöz.

Családi Ki, mit tud

Amikor elromlik egy fontos készülék otthon, sokszor az egész család részt vesz abban az egy telefonhívásban, amikor a hibát „bejelentik”. Ilyenkor a vonal túlvégén ügyfélszolgálatos technikus azon van, hogy kiderítse mi a baja az elromlott készüléknek.

A hagyományos szerepek nincs sok köze a családi Ki, mit tud jelenséghez

Jellemző, hogy bármilyen probléma esetén a férfiak hívják fel az ügyfélszolgálatot, a beszélgetést azonban már nem minden esetben ők fejezik be. Így van ez a mosógépek esetében általában. A mosáshoz az „erősebbik nem” nem igazán konyít. A heti mosást végző hölgyek ugyanis sokkal pontosabban tudnak beszámolni a mosógép állapotáról és annak meghibásodásáról is. 

A tévéknél azonban pont fordítva áll a helyzet. A hölgyek kevésbé tudnak érdemben beszélni a problémáról, míg a férfiak részletbemenően képesek elemezni a kialakult helyzetet.  Sőt, általában azt is ecsetelik, hogy megpróbálták kezelni a problémát, de valamiért az nem sikerült. Persze ne firtassuk, hogy a családon belül ki-mivel tölti az idejét az adott háztartásban.

Gyerekek szakértő szerepben

Ami szintén érdekes, hogy az informatika rohanó fejlődésével leginkább a gyerekek tudnak lépést tartani. Amíg anyu és apu nem igazán tudja elmondani, hogy mi a baj a számítógéppel, addig a család legfiatalabb tagjai ügyesen képesek számot adni a kialakult bajról legyen az notebook, tablet vagy más számítógép. Az okostévék kezelését is ők tanulják meg a leghamarabb kezelni.

Amit senki sem akar/tud bevállalni

Külön kategóriát képeznek a mosogatógépek és szárítógépek. Előttük gyakorlatilag mindenki értetlenül áll, és a hagyományos szerepek teljesen eltűnnek. Igaz, a férfiak próbálják kezükbe venni az irányítást hiba esetén, de rendszerint hasztalanul. Úgy tűnik ezekhez a háztartási eszközökhöz, egyelőre csak a szakemberek értenek igazán. Ennek talán az lehet az oka, hogy még nem elterjedtek eléggé.

A legproblémásabb háztartási gép mégis a hűtőszekrény. Hiába beszélünk egy lassan 100 éves termékcsaládról, az emberek még mindig értetlenül állnak a működése előtt. Pedig a most használatos technológiák is több évtizedesek. Hiába a digitális világ számos csodája, az igazi varázslat még mindig az, hogy egy gép hideget tud csinálni. Nem véletlen, hogy hűtőszekrény javítást, még a legbátrabb apukák és férjek sem merik bevállalni.

De ez jól is van így, hiszen ezért van a Vásárlói Gondoskodás szolgáltatásunk és Ügyfélszolgálatunk, ahol segítünk szívesen.

További információ:

ugyfelszolgalat@businessbox.hu

+36 1 44 33 666

Business Box

Ön vásárol, mi gondoskodunk