Családi Ki, mit tud, avagy szakértők a telefon túloldalán
Bár elkopóban vannak, de még ma is érvényesek a klasszikus férfi-női szerepek. A férfi erős, a nő szép. A férfi tud autót vezetni, a nő karácsonyi ajándékot csomagolni. Így van ez a háztartási és szórakoztató eszközök kérdésében is. Ki ehhez, ki ahhoz konyít egy kicsit. A Business Box ügyfélszolgálatán pedig rendszeresen találkozunk a családi Ki, mit tud jelenséggel.
Családi Ki, mit tud
Amikor elromlik egy fontos készülék otthon, sokszor az egész család részt vesz abban az egy telefonhívásban, amikor a hibát „bejelentik”. Ilyenkor a vonal túlvégén ügyfélszolgálatos technikus azon van, hogy kiderítse mi a baja az elromlott készüléknek.
A hagyományos szerepek nincs sok köze a családi Ki, mit tud jelenséghez
Jellemző, hogy bármilyen probléma esetén a férfiak hívják fel az ügyfélszolgálatot, a beszélgetést azonban már nem minden esetben ők fejezik be. Így van ez a mosógépek esetében általában. A mosáshoz az „erősebbik nem” nem igazán konyít. A heti mosást végző hölgyek ugyanis sokkal pontosabban tudnak beszámolni a mosógép állapotáról és annak meghibásodásáról is.
A tévéknél azonban pont fordítva áll a helyzet. A hölgyek kevésbé tudnak érdemben beszélni a problémáról, míg a férfiak részletbemenően képesek elemezni a kialakult helyzetet. Sőt, általában azt is ecsetelik, hogy megpróbálták kezelni a problémát, de valamiért az nem sikerült. Persze ne firtassuk, hogy a családon belül ki-mivel tölti az idejét az adott háztartásban.
Gyerekek szakértő szerepben
Ami szintén érdekes, hogy az informatika rohanó fejlődésével leginkább a gyerekek tudnak lépést tartani. Amíg anyu és apu nem igazán tudja elmondani, hogy mi a baj a számítógéppel, addig a család legfiatalabb tagjai ügyesen képesek számot adni a kialakult bajról legyen az notebook, tablet vagy más számítógép. Az okostévék kezelését is ők tanulják meg a leghamarabb kezelni.
Amit senki sem akar/tud bevállalni
Külön kategóriát képeznek a mosogatógépek és szárítógépek. Előttük gyakorlatilag mindenki értetlenül áll, és a hagyományos szerepek teljesen eltűnnek. Igaz, a férfiak próbálják kezükbe venni az irányítást hiba esetén, de rendszerint hasztalanul. Úgy tűnik ezekhez a háztartási eszközökhöz, egyelőre csak a szakemberek értenek igazán. Ennek talán az lehet az oka, hogy még nem elterjedtek eléggé.
A legproblémásabb háztartási gép mégis a hűtőszekrény. Hiába beszélünk egy lassan 100 éves termékcsaládról, az emberek még mindig értetlenül állnak a működése előtt. Pedig a most használatos technológiák is több évtizedesek. Hiába a digitális világ számos csodája, az igazi varázslat még mindig az, hogy egy gép hideget tud csinálni. Nem véletlen, hogy hűtőszekrény javítást, még a legbátrabb apukák és férjek sem merik bevállalni.
De ez jól is van így, hiszen ezért van a Vásárlói Gondoskodás szolgáltatásunk és Ügyfélszolgálatunk, ahol segítünk szívesen.
További információ:
ugyfelszolgalat@businessbox.hu
+36 1 44 33 666
Business Box
Ön vásárol, mi gondoskodunk