Vásárlási tanácsok karácsonyra

/ november 13, 2015/ Tanácsadás

Olvasási idő: 3 perc

Mielőtt pár fontosabb dolgot összeszednék a karácsonyi vásárlást illetően, azt tanácsoljuk mindenkinek, hogy kezdje el időben a dolgot. A szétszórtabb olvasók közül biztosan vannak páran, akiknek sikerült már az utolsó napokra hagyni a dolgot. Általában két dologgal vagyunk kénytelenek szembesülni ilyenkor, vagy elkapkodjuk a vásárlást és nem is azt vesszük, amit szeretnénk, vagy amit szeretnénk már rég elfogyott. Az alábbi vásárlási tanácsok segítenek egy összeszedetettebb, tervezett karácsonyi bevásárlást lebonyolítani.

A hirtelen felindulásból elkövetett, azaz impulzusvásárlásnak kínos következményei lehetnek az ünnepek után, amikor rádöbbenünk, hogy a termék, amit vettünk hibás, vagy egyáltalán nem váltja be a reklámok ígéretét. Hogy ezt elkerüljük, a vásárlási tanácsok szolgáljanak útmutatóul.

Vásárlási tanácsok az ünnep közeledtével

Általában akkor vágunk neki a vásárlásnak, amikor már a nyakunkon van karácsony szelleme. Mivel már kevés az idő, beleugrunk olyan szituációkba is, amit valószínűleg nem tennénk meg, ha volna időn az alapos tervezésre.

Az első tanácsunk tehát az, hogy:

  • ne az utolsó pillanatra hagyjuk a vásárlást,
  • készítsünk egy alapos tervet és listát, elkerülendő az impulzusvásárlást.

Vásárlási tanácsok nemcsak karácsonyra

A következő pár gondolat megóv az impulzusvásárlástól és biztosíthatja azt, hogy az ajándék tényleg ajándék, az öröm igazi öröm legyen szenteste… vagy akár születésnap, keresztelő, esküvő esetében. Hiszen az alapos és átgondolt vásárlási terv nemcsak a karácsony közeledtével fontos.

Hol vásároljunk?

Interneten vagy hagyományos boltban? Nos, ez a termék fajtájától függ, de mindenképpen érdemes saját szemünkkel is szemrevételezni azt, amit megrendelünk, nehogy csalódás érjen minket. És, ha már csalódás, érdemesebb a nagyobb, megbízhatóbb online boltokra hagyatkozni, ha az internetes megoldás mellett döntünk, hogy a vásárolt termék időben házhoz érkezzen.

Fontos nagyon, hogy az interneten rendelt termékekhez 14 napos elállási jogot kapunk, azaz ha mégsem válik be vagy hibás, akkor 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól és visszakérhetjük a pénzünket vagy kérhetünk másik terméket. Ilyen lehetőség a hagyományos boltokban nincs!

Garancia

Ne legyünk restek, álljunk be a sorba és mindenképpen kérjünk garanciát a műszaki termékre, ha drága dolgot vásárolunk, akkor a bővített vagy kiterjesztett garancia lehetőségével is éljünk, hiszen viszonylag kevés pénz ellenében sokat nyerhetünk amikor elromlik eszközünk. Ne feledjük a bölcseletet: ami elromolhat, egyszer el is romlik. Itt számolható ki előre, mennyibe kerül a garancia hosszabítás.

Kerüljük az ismeretlent

Ajándékot azért vásárolunk, hogy örömet szerezzünk a másiknak. Ha spórolás végett a legolcsóbb, noname terméknél kötünk ki, akkor viszont könnyen lesz az örömből üröm. Nem működik, tönkre megy és jó eséllyel nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Kompatibilitás

Azt is nézzük meg, hogy mit vásárolunk és hova. A technika rohamos fejlődésének egyik negatív hozadéka, hogy nem passzol minden, mindenhez. Például ha a televíziónk nem tud legalább fullHD felbontást, akkor ne vegyünk mellé Blu-ray lejátszót, mert felesleges. Azt is érdemes megnézni mi-mekkora. Az üzletben jól néz ki egy 180 cm képátlójú tévé, de ha kis helyre visszük, akkor forgathatjuk a fejünket a tv előtt ülve. Inkább zavaró lesz, mint élvezet a tévézés. Figyeljünk tehát oda a részletekre.

A vásárlási tanácsok legfontosabb eleme: óvatosan a reklámmal!

A karácsonyi szezonban a gyártók beindítják a marketing olykor ugyancsak becsapós gépezetét. Jobbnál jobb reklámszlogenek és hívogató „vegyél meg” típusú mondatok vesznek ilyenkor körbe bennünket. Ne dőljünk be a dolognak, amit nem reklámoznak az is lehet ugyanolyan jó, mint, amit igen. Tájékozódjunk és mindig a legmegfelelőbb ár érték arányú terméket vegyük meg. Az sem baj, ha előző napokban nem láttuk egyfolytában a tévében. Legjobb, ha olyat veszünk, ami az igényeinknek megfelelő.

Abban, hogy melyik termék felel meg az igényinknek a Business Box Ügyfélszolgálat munkatársai segítenek. Telefonon, e-mailben, chaten , kérjünk bátran segítséget. Egyik – ingyenes – szolgáltatásunk a Vásárlási Tanácsadás, ne hagyja ki a lehetőséget!

Szóljon hozzá Ön is!

komment

Share this Post