A rossz hűtőben elromló étel problémája

/ március 23, 2016/ Ismeretterjesztő, Javítási asszisztencia, Sztori

Olvasási idő: 3 perc

Egy új hűtő vásárlása mindig komoly feladat. Dupla ajtós legyen? Hol legyen a fagyasztó? Benne, nyilván. De alul, vagy felül? Praktikusság szempontjából melyik a jobb? Belefér minden, amire szükség lehet? Ki tudja, majd útközben kiderül. Pont úgy, ahogy a hűtő összes hibája is.

Végül megvesszük az egyiket, akármelyiket, mert a mindennapokban elengedhetetlen a használata. Muszáj. És ahogy elkezdjük használni, valahogy nem gondolunk arra, mi van akkor, ha idő előtt tönkremegy a hűtő. Mondjuk pont a fagyasztó része, amibe ott egy halomnyi mirelit. Ha pedig megvan a baj, már nincs mit tenni. Vagy mégis?

9346225_m

Vissza a szaküzletbe, veszekedni egy sort az illetékessel, vagy felhívni a szervizt, szintén veszekedni valakivel, aki közli, hogy pont erre a problémára nem vállalnak garanciát, de azért X összegért meg tudják javítani, csak hát várni kéne pár hetet. Következő kérdés, miért telik hetekbe, amire valaki megszerel egy fagyasztót? Hát ott az étel a hűtőben, ami megromlik. Mérgünkben tényleg kezdjünk pereskedésbe a pár tízezer forintos kár miatt?

Nem feltétlen gondoljuk, hogy jogi úton gyorsabban meg lehet oldani a problémát, a fenyegetőzés meg hasztalan. Nem azért húzódik el egy-egy javítás, mert valaki direkt ki akar tolni velünk. Ennél sokkal prózaibb az ok: általában az, hogy a szükséges alkatrész valahol Távol-Keleten vagy Európa túlsarkában van és ide kell hozni.

A még meg nem romlott élelmiszerek problémájára a hatóságnál és szerviznél talán a szomszédok és rokonok nagyobb segítséget nyújthatnak. Vagy a nagyi receptkönyve a konyhaszekrényben, amiből isteni finomságokat lehet főzni. Igaz, hogy kényszerből, de talán nem dől össze a világ.

Volt is egy Ügyfelünk, aki frissen vágott bárányt tett a fagyasztójába. Természetesen el is romlott, a szerelési idő meg két hét. Mit lehet tenni? Szomorkodni és morogni, hónapokig tartó pereskedésbe, bíróságra járásba kezdeni, vagy hatalmas családi báránysütést rendezni. Utóbbi meg is történt, méghozzá olyan jól sikerült, hogy nekünk is küldeni akartak a húsból. Mivel azonban Ügyfelünk Békés megyei volt, így nem tudta eljuttatni hozzánk a frissensültet. A legkedvesebb, hogy magától ajánlotta fel.  

Miért tartjuk fontosnak ezt kiemelni? Mert semmi másra nem volt szükség, csak az emberséges kommunikációra. Sikerült megértetnünk a szerencsétlen helyzetbe került Ügyfelünkkel, hogy a hűtőjét nem a jogászok fogják megjavítani, és nem is ők eszik majd meg a muszájból főzött ételt, hanem a családja. A szerviz pedig megjavítja a hűtőt és újra visszaáll a régi rend, az a két hét később csak egy kaland lesz emlékeiben.

Szorult helyzetben máskép gondolkodunk, kizükkenünk a hétköznapok nyugalmából és képtelenek vagyunk hideg fejjel végiggondolni: Mire van szükség az adott helyzetben? Ki segíthet? Kit keressünk? Milyen apróságokra kell odafigyelni a magától értedő elintézendők mellett?

Ezeket a Business Box Ügyfélszolgálata tudja helyettünk, baj esetén hívjuk őket, csak egy telefon. Sokkal egyszerűbb ilyenkor valakire rábízni a teendőket, mintha magunk ennénk nagykanállal a mérget.

Ha még él a gyártói garancia valamelyik háztartási gépünkre, akkor nem késő megvásárolni hozzá szolgáltatásunkat. Itt a kalkulátorunk, ami kiszámolja mennyibe kerül.

Szóljon hozzá Ön is!

komment

Share this Post