Ritkábban cseréljük le az okostelefont
2013 óta évről-évre egyre több ideig használjuk ugyanazt az okostelefont. Ez kivételesen egyformán igaz az USA-ra, Európára, sőt, még a Kínára is. Egyszerűen egyre kevésbé cseréljük le a mobilunkat egy-másfél év után. Ez derül ki a Kantar Worldpanel kutatásából, amiből a Statista készített látványos grafikát.
Nézzük a számokat
A matek egyszerű: 2013 óta minden évben néhány hónappal nőtt az az idő, ameddig nem cseréltünk telefont. Ennek lehet az az oka, hogy nincs igazi fejlődés a funkciókban, csak egyre jobbak a megszokottak. A preferált készülék méretet is nagyjából megtaláltuk, kevesen váltanak csak a méretkülönbség miatt új telefonra.
A sebesség és használhatóság is egyre jobb, de nem fejlődik annyira, hogy érdemes legyen gyakran cserélgetni a mobilunkat. Ma egy két éves telefon modell is hozza azt a szintet, ami a hétköznapokban, átlagos használathoz elegendő.
Azonban ahogy a statisztikából is kiderül, mégis lecseréljük a legtöbben a telefont hamarabb, mint két év!
Mi miatt cserélünk mégis ilyen gyakran okostelefont?
Bármennyire is nő az idő, ameddig ugyanazt a készüléket használjuk, a 21 hónapos átlag elgondolkodtató. Miért cserélik le ilyen sokan a telefonjukat két évnél is hamarabb? Mindig lesznek, akik újra vágynak és egy ideig van is jobb-szebb-gyorsabb-nagyobb, de az átlagos telefonhasználó mindig újat szeretne?
Megdöbbentő, hogy valószínűleg kényszerből vesznek a legtöbben új telefont. Egy 2017-es tanulmányából a Blancco Technology Group-nak kiderült, hogy a 2016 utolsó negyedévében az iOS készülékek 62%-a, míg az Androidos mobilok 47%-a produkált valamilyen hibát. A garanciaidő a legtöbb telefonra egy év és miután ez letelt, a drága javítás helyett sokan egy új készülék vásárlása mellett döntenek.
Szomorú és talán a legfájdalmasabb, amikor a balesetet szenvedett, összetört telefon helyett kell újat venni. Baleseti garanciát pedig még egyelőre kevesen kötnek a telefonjukra.
Pedig amikor megtörténik a baj (pl. leesik a telefon és betörik a kijelző) nagy segítség lenne a Baleseti garancia, ami a javítás vagy a telefoncsere költségét állná. Ugyanilyen hasznos a Kiterjesztett garancia akkor, ha rövid a jótállás: kitolhatjuk vele 2 évre a garanciát.
Javasoljuk mindenkinek, hogy szükségtelen telefoncsere helyett inkább előrelátóan gondoskodjon a telefonjáról Vásárlói gondoskodás szolgáltatás vásárlásával. A Kiterjesztett és Baleseti garancia is része ennek a csomagnak, ami egyedileg összeállítható kalkulátorunkban minden telefonkészülékhez.
Ide kattintva összeállíthatod a telefonod megvédő egyedi szolgáltatáscsomagod.