Zéró önrészes készülékvédelem és kiterjesztett garancia
Neked is felcsillant a szemed, miközben a címet olvastad? Köztudott, hogy a legtöbb készülékbiztosítás esetén ahhoz, hogy megjavítsák vagy kicseréljék a készülékünket, önrészt is kell fizetnünk. E nélkül a kisujjukat sem mozdítják a szervizek vagy a biztosítók. De van rá megoldás!
A klasszikus készülékbiztosítás hátránya: az önrész
A készülékbiztosítás önrészének célja egyébként nemes: óvatosságra sarkall bennünket, készüléktulajdonosokat. Az önrész célja, hogy óvatosságra intsen. Ha nem lenne, valószínőleg felelőtlenebbek lennénk, hiszen egy fillérünkbe sem kerülne, ha összetörnénk biztosított eszközünket. Az autónkra is vigyázunk, mert tudjuk, hogy van önrész a CASCO-ban, így jobban figyelünk, óvjuk, védjük, vigyázunk rá.
Amikor fizetnünk kell az önrészt mégsem perdülünk táncra, pedig örülhetnénk, hogy kötöttünk egyáltalán biztosítást. Így nem a teljes javítás vagy készülékcsere költségét, csak a jóval kisebb önrészt kell kifizetnünk. Az önrész feletti költségeket a biztosító állja.
A legtöbb készülékbiztosítás és kiterjesztett garancia károsultját egyformán terheli az önrész – függetlenül attól, hogy mennyire vigyázott a készülékére. Ugyanakkora önrészt kell annak is fizetni, aki a laptopját csakis kikapcsolva, pukkantós fóliába tekerve teszi spéci táskába amikor átviszi a nappaliból a hálóba, mint annak, aki a farzsebből előrántott telefonját hanyag mozdulattal a kanapéra hajítja, hogy azon kettőt pattanva a sarokban landoljon…
Két példával mutatjuk meg, mit kell ellenőrizni, ha készülékbiztosítás konstrukcióra kapunk ajánlatot:
- az egyik hipermarketben értékesített készülékbiztosítás a hordozható készülékeknél 25%, a többinél 10% önrészt ír elő a javítás, vagy csere árából fixen,
- egy másik műszaki áruházláncban megköthető kiterjesztett garancia baleseti sérüléskor értéktől függően 3.500-12.500 Ft-ot kér… Ezt kissé igazságtalannak tartjuk azokkal szemben, akik úgy vigyáznak a készülékükre, akár a szemük fényére.
Amire tehát oda kell figyelnünk:
- minden esetben, akár honlapon keresztül, akár személyesen kötünk készülékbiztosítást, vagy kiterjesztett garancia szerződést, vizsgáljuk meg az ÁSZF-et is.
Nem a legizgalmasabb olvasmány, de ilyen esetekben előkerülhetnek olyan kiskaput és kikötések, megszorítások, amik miatt később kifejezetten kár érne bennünket.
Olvastunk már olyan kiterjesztett garancia ÁSZF-et, ahol a baleseti sérüléseknél csak a hordozható készülékekre van önrész fizetési kötelesség, de olyat is, ahol hordozható készülék esetén 33% (!), minden más kütyünél 25% önrészt kell fizetnünk (minimum 7800 és 23400 Ft-ot).
A készülékbiztosítás konstrukciók másik csapdája, a készülék avulás
Nagyon figyeljünk oda, milyen készülékbiztosítást választunk, mert az önrész mellett az avulás mértékét is figyelembe kell vennünk amikor kártérítést várunk a biztosítótól.
- A készülék folyamatos értékcsökkenését avulásnak hívjuk.
- Az avulás mértéke azonban függ attól, mi alapján mérjük az értékcsökkenést.
- Egy használt készüléket a vaterán sokkal olcsóbban tudunk eladni, mint amennyiért vettük. Minél tovább használjuk, annál kevesebbet ér a piacon.
Készülékünk valóban veszít piaci értékéből az évek folyamán, de amíg működik használati értékéből nem veszít. A mosógépből ugyanolyan tiszta ruhát tudunk kivenni a második mosásnál és 5 év múlva is. (Az első mosásnál nem teszünk bele ruhát, igaz?)
A biztosítók az avulás kiszámításánál a piaci értéket veszik alapul. A készülék értékét minden hónapban 1-3%-al csökkentik. Az egyik műszaki áruházláncban kapható készülékbiztosítás esetén, ha a két és fél éves, 200.000 Ft-os notebookunk összetörik, akkor a havi 2,5% avulással számolva évi 30%, azaz két és fél év után 75%-kal alacsonyabb értéket vesznek alapul a cserénél.
Igen, jól számolsz, ez azt jelenti, hogy 150.000 Ft-ot buktál a kárrendezéskor. Az önrész 12.500 Ft, tehát a biztosítótól kapsz 37.500 Ft-ot, hogy ebből pótold a 200 ezres notebookod.
Ugye, hogy nem az önrész a mumus? Míg az önrész elviselhető mértékű kiadás, a készülékbiztosításokban található avulási szabályok igen kellemetlen meglepetést okozhatnak, ha összetörnénk féltett készülékünket.
A megoldás: avulásmentes készülékvédelem szolgáltatás
A Vásárlói gondoskodás szolgátatásnál avulást soha nem számolunk, hiszen mielőtt tönkrement, ugyanolyan használati értéke volt számodra, mint az újnak. Mi nem a piaci értékből indulunk ki amikor kicseréljük a készüléked, hanem a használati értékéből. Tőlünk ugyanolyan tudású készüléket kapsz, nem az eredeti ár töredékét.
Az önrész fizetés sem minden esetben kötelező!
Amennyiben a káresemény bekövetkezte önhibánkon kívül keletkezik, sőt bizonyíthatóan megtettünk mindent, hogy megóvjuk készülékünket (például tv biztonságos elhelyezése, mobiltelefont tokban tarva, kifejlzővédő fóliával, laptop is megfelelő, párnázott táskában hordva, stb.), akkor nem kell önrészt se fizetnünk!
A hivatalos önrész tájékoztatónk szerint nem kell önrészt fizetnünk, ha:
- a balesetet NEM A KÉSZÜLÉK HASZNÁLÓJA (vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója) OKOZTA,
- vagy a baleset SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járt,
- vagy KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ (jármű) BALESETÉVEL EGYÜTTESEN következik be,
Mentesülni lehet azonban az önrész megfizetése alól, ha bizonyítják, hogy a készüléket megfelelően óvták a sérüléstől, azaz a baleset (pl. leejtés) idején a készülék a gyári vagy a megfelelő mechanikai védelemre felkészített tokjában/táskájában volt.
Következő bejegyzés a blogban: 7 rossz szokás amitől a telefonod biztosan ripityára törik
Kiterjesztett garancia és baleseti garancia a nyugodt mindennapokért
Mik a teendőink, hogy mobiltelefonunkat, laptopunkat, tv-nket, hűtőnket, stb. biztonságban tudjuk? Három egyszerű lépés:
- Ha még nincs készülékbiztosításod, de a telefonod eredeti garanciájából hátra van még legalább 60 nap, kösd meg a Vásárlói gondoskodás szerződésed itt.
- Szerezz be tokot vagy bármit, ami védi a telefonod, tableted, notebookod.
- Dőlj nyugodtan hátra.
Készüljünk fel a váratlan helyzetekre a BusinessBox Baleseti garancia szolgáltatásával, mert bármikor szükség lehet szervizeltetni bármelyik eszközünket, ilyenkor a javítási költséget is el lehet kerülni, körültekintő biztosítási szerződés megkötésével!
Kérdésed van a Baleseti garanciáról?
Keresd munkatársainkat, akik készségesen segítenek Neked!
Ügyfélszolgálat: 06 1 44 33 666