Milyen hibák esetén fog elutasítani a gyári szerviz?

/ szeptember 7, 2017/ Szerviz

A hivatalos Apple gyári szerviz (ek) alkalmazottai egy végtelenül egyszerű és könnyen értelmezhető, valódi képekkel illusztrált brosúra alapján döntik el, hogy ki fizeti a javítás költségét: a gyártó vagy a vásárló? Erre azért van szükség, mert korántsem egyszerű eldönteni, hogy melyek azok a hibák, amikről a gyártó tehet és melyek azok, amelyekről a vásárló vagy egy véletlen baleset.

A gyári szerviz nem ingyenes abban az esetben, amikor a készülék meghibásodása nem vezethető vissza a termék tervezési, gyártási, vagy anyaghibájára.

A véletlen balesetről a gyártó nem tehet

Ki kell emelnünk, hogy a véletlen balesetek, a csillagok rossz együttállása és a vásárlók ügyetlenkedése NEM a gyártó felelőssége.

Az egész világon hajlamosak a mobiltulajdonosok rossz helyen keresni a felelőst az összetört készülékeikért. Szeretnék a beázott, darabokra tört telefonjuk javítását a gyártóval kifizettetni. „Úgyis gazdag a gyár, sok telefont adnak el, ki bírják fizetni a javítást, nekik ingyen van az alkatrész.” – gondolják nagyon sokan.

Ennyire azonban nem keresnek sokat a telefongyártók és az alkatrész nekik sincs ingyen. Tehát azoknak a hibáknak a javítását, amikről nem a gyártó tehet el fogja utasítani a gyári szerviz.

A baleseti garancia éppen azokban az esetekben támogatja a felhasználót, amikor az ingyenes gyári szerviz és a gyártói garancia nem érvényesíthető

Amikor a hiba oka nem a készülék tervezési, gyártási vagy anyag hibájára vezethető vissza, akkor nem a gyártónak kell a hibát kijavítania. Teljesen jogos, hogy ezektől eltérő esetekben nem vállalják a javítást a saját költségükre.

Ki fogja kifizetni a drága javítást, amikor nem ingyenes a gyári szerviz?

Szerencsére persze van megoldás azokra a helyzetekre, amiket a fenti képen látható brosúra mutat be, mint „garancián kívüli” javítás. A készülékbiztosítások vagy a Baleseti garancia pont arra a helyzetre nyújt megoldást, amikor a gyártó szervizese közli, hogy

„megjavítjuk, de ki kell fizetni”

A készülékbiztosítás – hasonlóan az autóbiztosítához –  csak abban esetben vállalja át a javítási költségeket, ha ELŐRE megkötöttük a telefonunkra. Amikor a telefon leesett, a kijelző betört és a szervizben megállt a vér is bennünk a számla láttán akkor már késő keresgélni a megoldást.

Azonban van egy jó hírünk! Nem késtél el semmivel, ha már megvetted a telefonod régebben, de még nem nem tört össze. Most még köthetsz Baleseti garancia szerződést a telefonodra, számold ki kalkulátorunkkal mennyibe kerül a te készülékedhez.

Ami elromolhat el is romlik. – Murphy

Mobilos verzió: Ha még nem esett le, akkor majd le fog.

Pár tippet azért adunk, hogyan úszhatod meg minél olcsóbban a törött készülék javítását, katt ide >>