A Business Box Az ügyfélbarát készülékvédelem
A szerződés megkötésének folyamata
A vásárlói gondoskodás keretében megkötött készülékvédelem szolgáltatás minden fogyasztó rendelkezésére áll, mint a megvásárolt termék biztonságát, élettartamának biztosítását és jótállásának kiterjesztését támogató lehetőség. A készülékvédelem a gyártói, forgalmazói garancia idején túlmutat, ezért a fogyasztó saját, jól felfogott érdeke. Mivel ez a lehetőség még nem ágyazódott be a köztudatba, cikkünkkel a hasznos, hiánypótló információk átadásán túl, nem titkolt célunk a fogyasztói kultúra magasabb szintre emelésének támogatása.
A Business Box készülékvédelem szolgáltatási szerződés megkötésének menete
A szerződés megkötésének igénye
Amikor a felhasználó elhatározza, hogy készülékvédelem szolgáltatást köt az általa vásárolt készülékre, érthető módon szeretne még a szerződés tényleges megkötése előtt információt szerezni arról, hogy:
- milyen szolgáltatásokat foglal magába a vásárlói gondoskodás keretében megkötött készülékvédelem-csomag,
- hol, hogyan, mikor tudja megkötni a szerződést,
- milyen adatokra, iratokra van szüksége a szerződés megkötéséhez.
A fogyasztó a következő szolgáltatásokat tudja igénybe venni:
- Kiterjesztett garancia,
- Baleseti garancia,
- Javítási asszisztencia.
A szolgáltatások három, különböző csomagban érhetők el:
- Premium szolgáltatáscsomag,
- Exclusive szolgáltatáscsomag,
- Baleseti szolgáltatáscsomag.
A vásárlói gondoskodás szolgáltatások mibenlétét és a szolgáltatáscsomagok részletes leírását az érdeklődők a Business Box Fogalomtárban érhetik el.
A vásárlói gondoskodás szolgáltatást a készülék megvásárlásától egészen a gyártói garancia lejárta előtti 60. napig tudja megkötni a fogyasztó. A kalkuláció indítását az Árak gombra kattintva tudja elindítani a weboldalon. |
Kalkulátorba lépés és díjkalkuláció
Ahhoz, hogy a felhasználó készülékvédelmet tudjon kötni, kalkuláció szükséges, ami bizonyos készülékadatok megadását követően automatikusan kiszámítja az adott készülékre vonatkozó ajánlatot.
Készülékválasztás és adatbevitel
A kalkulátorba lépve a következő adatokat szükséges megadni:
- pontosan milyen készülékre szeretne vásárlói gondoskodást kötni
- típus,
- márka,
- modell,
- milyen módon vásárolta a készüléket
- teljes áron vagy díjcsomaghoz kötött kedvezménnyel,
- a készülék ára,
- garancia időtartama,
- a garanciát a gyártó, vagy a kereskedő vállalta-e.
A készülékvédelem szolgáltatáscsomag kiválasztása
Az adatok bevitele után a megadott termékre a rendszer kikalkulálja az igénybe vehető szolgáltatáscsomag lehetőségeket.
Ekkor a következőket teheti a fogyasztó:
- egy csúszkán meg tudja adni, hogy hány éves futamidőre szóló kiterjesztett garanciát szeretne,
- választhat az Exclusive/Premium szolgáltatáscsomag-szerződések között.
Figyelem!
- Az Exclusive szolgáltatáscsomag kiválasztásával a kiterjesztett garancia és javítási asszisztencia szolgáltatásokon felül a baleseti garancia szolgáltatás is rögzítésre kerül.
- A Premium szolgáltatáscsomagba a baleseti garancia szolgáltatás nem tartozik bele!
- Fontos, hogy a táblázat bal alsó sarkában lévő Vásárlás dátuma gombra kattintva meg kell adni a termék vásárlásának pontos napját.
Személyes adatok megadása
Amikor eldöntötte, hogy melyik szolgáltatáscsomag felel meg leginkább az igényeinek és lehetőségeinek, továbbhaladva újabb adatbevitel válik szükségessé.
Ezek az adatok már a szerződéshez szükségesek, úgymint:
- személyes adatok – e-mail cím, név, telefonszám, stb..
- készülék azonosító adatok.
Fizetési mód megadása
A felhasználó itt választhatja ki, hogy milyen fizetési móddal kívánja kiegyenlíteni a szerződés összegét:
- Bankkártya
- MasterCard/Maestro
- Visa/Visa Electron
- Pay Pal számla
Szerződés megkötése/személyes fiók készítése
A fizetést követően megtörténik a szerződés kiállítása, amit le is tölthet a rendszerből. Ezt követően pedig saját fiók megnyitása válik lehetővé, ahová a későbbiek folyamán bármikor belépve megtekinthető az élő szerződés.
A készülékvédelem szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos kérdések
Gyártói garancia ideje alatt mi a teendő?
Érvényes gyártói garancia ideje alatt a gyártót kell felkeresni, mert ez esetben még ők az illetékesek. Mivel ez nem mindenki számára egyértelmű, a Business Box ügyfélszolgálata tájékoztatja az ügyfelet erről. Továbbá, lehetőség szerint a gyári garancia érvényesítéséhez szükséges elérhetőség megszerzésében is segítséget nyújtunk ügyfeleink számára.
Milyen esetekben nem érvényesíthető a gyártói garancia?
A válasz egyszerű: ha valójában nincs is gyártói garanciánk, vagy ha váratlan balesetet szenved a készülékünk. Utóbbi esetben a baleseti garancia mentheti meg a helyzetet.
Bármilyen igazságtalannak is tűnik, de alapvetően a gyártó nem köteles garanciát vállalni az általa előállított termékre. A vásárlók felé általában üzletpolitikai célból vállalnak garanciát a termékekre, ám ez esetenként korlátozott garancia.
Például:
- a termék egy-egy, a működéshez kiemelten fontos alkatrészének, fő darabjának meghibásodásáért vállal felelősséget a gyártó, így a gyártói garancia sem az egész termékre vonatkozik,
- a gyártó csak a meghibásodott alkatrész javításáért vállal felelősséget.
Csak azt a garancialevelet nevezhetjük gyártói garanciának, amit valóban a termék előállítója bocsátott ki. A gyártói garancia tehát nem összetévesztendő a forgalmazói garanciával. A garancia levél eredete és egy tévhit adja sok-sok félreértés alapját.
Közkeletű tévedés, de a gyártó nem a fogyasztóval áll kapcsolatban, effektive semmi köze sincs vásárlókhoz. A gyártó a kereskedő felé vállal kötelezettséget, a kereskedő pedg a vásárló felé. A gyártó és a fogyasztó között tehát alapvetően semmiféle kapcsolat nincs. Termék meghibásodás esetében a vevő a kereskedő felé nyújtja be a garancia igényét, a javítás költségét a kereskedő áthárítja a gyártóra.
Ez a gyakorlat akkor jelenthet gondot, ha a kereskedő, úgymond kiesik az egyenletből, bármilyen okból, megszűnik a vállalkozás, például. Ez esetben nincs kivel szemben érvényesíteni a garanciát, ha nincs tényleges és teljes gyártói garancia, amit közvetlenül a gyártóhoz nyújthatunk be.
Ugyanezzel a problémával szembesülhetünk a gyártó jogutód nélküli megszűnése esetében.
Tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha a kiterjesztett és/vagy baleseti garancia megkötése bevett gyakorlattá válna, hiszen nem járhat mindenki fogyasztóvédelmi lexikonnal a hóna alatt. Számos apró nüanszon elcsúszhat a gyártói garancia igényünk érvényesítése, ha nem vagyunk tisztában sem a jogainkkal, se a definíciókkal.
Miért van szükség várakozási időre a készülékvédelem szolgáltatás megkötéséhez?
A várakozási idő definíciója:
„A Termék megvásárlásának napját követően megkötött Szolgáltatási Szerződés hatályba lépésétől (azaz a 2.6. pontnak megfelelően a Gondoskodási Díj megfizetésétől) számított 60 napos átmeneti időszak, mely időszak alatt bekövetkező Baleseti Meghibásodás esetén, a Vásárló sem a Várakozási Idő alatt, sem azt követően, nem jogosult Baleseti Garancia Szolgáltatásra.”
A várakozási idő a korábbi precedensekre tekintettel szükséges lépése a tisztességes üzletkötésnek, mellyel a visszaéléseket igyekszünk kivédeni.
Hogyan lehet igénybe venni a hordozható készülék javítására/cseréjére az Exclusive szolgáltatáscsomagban a baleseti garancia szolgáltatást?
Önrész nélkül a következő esetekben:
- A balesetet nem a készülék használója, vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója) okozta.
- A baleset személyi sérüléssel járt, és/vagy közlekedési eszköz (jármű) balesetével együttesen következik be.
Önrész fizetése szükséges abban az esetben, ha:
- a balesetet a készülék használója, vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója nem szándékosan, hanem pl. figyelmetlenségből, feledékenységből, vagy ügyetlenkedésből okozta.
Ebben a helyzetben a javításra vagy cserére bruttó 25 000 HUF önrész megfizetése szükséges.
Ugyanazon készülék minden további, baleseti eredetű, önrész köteles meghibásodása esetében emelkedik az önrész összege. A második bruttó 50.000HUF, a harmadik és minden további alkalommal már bruttó 100.000HUF önrész befizetése szükséges a baleseti garancia érvényesítéséhez.
Hogyan lehet bejelenteni a készülékvédelem szolgáltatási szerződéssel rendelkező termék meghibásodását?
Ügyfélszolgálatot kell felkeresni és bejelenteni kell a hibát: telefonon a +36 1 4433 660-as telefonszámon, e-mailben: hiba@businessbox.hu vagy a weboldalon jobb oldalt, lent található chat ablakban. |
Mi történik a hibabejelentés után?
Az ügyfélszolgálat felméri a hibát a bejelentés alapján, és hibajegyet nyit.
Hibajegy nyitása
- gyártói garancia esetén:
- a munkatárs felhívja a bejelentő figyelmét arra, hogy gyári garanciális időszak alatt a gyártó az illetékes, és őket kell felkeresni a garanciális ügyintézéshez,
- az ügyfélszolgálat megadhatja a vásárló számára a szükséges elérhetőséget, amit a vásárlónak kell felkeresnie (többnyire telefonon, vagy emailben. )
- gyártói garancián túl:
- a hibajegy nyitásával az ügyfélszolgálat kiosztja a munkát a Business Box egyik szervizpartnerének.
A szerviz folyamata
- a szerviz megbecsüli az ügyfél bejelentése alapján, hogy mi lehet a vélt hibaforrás,
- a szervizpartner felkeresi az ügyfelet és időpontot egyeztetnek,
- a partner futárt küld a készülékért és ingyen beszállíttatja azt a saját szervizébe,
- a szervizpartner kiszáll az ügyfélhez és amennyiben a hiba nem hárítható el helyben, elszállítja a készüléket,
- javítás esetén a javított készüléket szintén díjmentesen visszaszállítják az ügyfél részére.
Amennyiben a szerviz nem lehetséges, cserefolyamat kerül indításra.
A cserefolyamat menete
- Ilyen esetben egy hasonló műszaki paraméterekkel és ár-érték aránnyal rendelkező készülék vásárlása indul meg.
- Ajánlat készül, amelyből az ügyfél kiválaszthatja a számára megfelelőt.
- Utánkövetésként ügyfélszolgálatunk érdeklődik arról, hogy megérkezett-e a készülék a tulajdonoshoz.
- Amikor minden folyamat rendben befejeződött, a hibajegy lezárásra kerül.
Figyelem!
- A visszaszállítás során fontos, hogy az ügyfél nézze meg még a futár jelenlétében az átvenni kívánt készüléket, hogy nem sérült-e meg.
- Sérülés esetén semmilyen körülmény között sem szabad átvenni a terméket!
- Szükség esetén jegyzőkönyvet kell felvetetni a szállítóval.
- Haladéktalanul jelezni kell a Business Box ügyfélszolgálata felé, hogy a termék sérülten került kézbesítésre.
- Ha a tulajdonos átveszi a sérült készüléket, azután már nincs lehetőség orvosolni a figyelmetlenségből eredő problémát.
- A futár csupán a visszaszállításban érdekelt, tehát nem feladata a kiszállított termék bekötése, beüzemelése.
- Ha a szakszerviz száll ki a javított készülékkel, akkor (vélhetően) felár ellenében összeszereli és beköti/üzembe helyezi a készüléket.