A Business Box Az ügyfélbarát készülékvédelem

/ április 25, 2019/ Készülékvédelem, Tanácsadás

A szerződés megkötésének folyamata

A vásárlói gondoskodás keretében megkötött készülékvédelem szolgáltatás minden fogyasztó rendelkezésére áll, mint a megvásárolt termék biztonságát, élettartamának biztosítását és jótállásának kiterjesztését támogató lehetőség. A készülékvédelem a gyártói, forgalmazói garancia idején túlmutat, ezért a fogyasztó saját, jól felfogott érdeke. Mivel ez a lehetőség még nem ágyazódott be a köztudatba, cikkünkkel a hasznos, hiánypótló információk átadásán túl, nem titkolt célunk a fogyasztói kultúra magasabb szintre emelésének támogatása.

A Business Box készülékbiztosítás szerződésének megkötése előtt ebben a cikkünkben tájékozódhat a legfontosabb tudnivalókról.

A Business Box készülékvédelem szolgáltatási szerződés megkötésének menete

A szerződés megkötésének igénye

Amikor a felhasználó elhatározza, hogy készülékvédelem szolgáltatást köt az általa vásárolt készülékre, érthető módon szeretne még a szerződés tényleges megkötése előtt információt szerezni arról, hogy:

  • milyen szolgáltatásokat foglal magába a vásárlói gondoskodás keretében megkötött készülékvédelem-csomag,
  • hol, hogyan, mikor tudja megkötni a szerződést,
  • milyen adatokra, iratokra van szüksége a szerződés megkötéséhez.

A fogyasztó a következő szolgáltatásokat tudja igénybe venni:

  • Kiterjesztett garancia,
  • Baleseti garancia,
  • Javítási asszisztencia.

A szolgáltatások három, különböző csomagban érhetők el:

  • Premium szolgáltatáscsomag,
  • Exclusive szolgáltatáscsomag,
  • Baleseti szolgáltatáscsomag.

A vásárlói gondoskodás szolgáltatások mibenlétét és a szolgáltatáscsomagok részletes leírását az érdeklődők a Business Box Fogalomtárban érhetik el.

A vásárlói gondoskodás szolgáltatást a készülék megvásárlásától egészen a gyártói garancia lejárta előtti 60. napig tudja megkötni a fogyasztó. A kalkuláció indítását az Árak gombra kattintva tudja elindítani a weboldalon.

Kalkulátorba lépés és díjkalkuláció

Ahhoz, hogy a felhasználó készülékvédelmet tudjon kötni, kalkuláció szükséges, ami bizonyos készülékadatok megadását követően automatikusan kiszámítja az adott készülékre vonatkozó ajánlatot.

Készülékválasztás és adatbevitel

A kalkulátorba lépve a következő adatokat szükséges megadni:

  • pontosan milyen készülékre szeretne vásárlói gondoskodást kötni
    • típus,
    • márka,
    • modell,
  • milyen módon vásárolta a készüléket
    • teljes áron vagy díjcsomaghoz kötött kedvezménnyel,
  • a készülék ára,
  • garancia időtartama,
  • a garanciát a gyártó, vagy a kereskedő vállalta-e.

A készülékvédelem szolgáltatáscsomag kiválasztása

Az adatok bevitele után a megadott termékre a rendszer kikalkulálja az igénybe vehető szolgáltatáscsomag lehetőségeket.

Ekkor a következőket teheti a fogyasztó:

  • egy csúszkán meg tudja adni, hogy hány éves futamidőre szóló kiterjesztett garanciát szeretne,
  • választhat az Exclusive/Premium szolgáltatáscsomag-szerződések között.

Figyelem!

  • Az Exclusive szolgáltatáscsomag kiválasztásával a kiterjesztett garancia és javítási asszisztencia szolgáltatásokon felül a baleseti garancia szolgáltatás is rögzítésre kerül.
  • A Premium szolgáltatáscsomagba a baleseti garancia szolgáltatás nem tartozik bele!
  • Fontos, hogy a táblázat bal alsó sarkában lévő Vásárlás dátuma gombra kattintva meg kell adni a termék vásárlásának pontos napját.

Személyes adatok megadása

Amikor eldöntötte, hogy melyik szolgáltatáscsomag felel meg leginkább az igényeinek és lehetőségeinek, továbbhaladva újabb adatbevitel válik szükségessé.

Ezek az adatok már a szerződéshez szükségesek, úgymint:

  • személyes adatok – e-mail cím, név, telefonszám, stb..
  • készülék azonosító adatok.

Fizetési mód megadása

A felhasználó itt választhatja ki, hogy milyen fizetési móddal kívánja kiegyenlíteni a szerződés összegét:

Szerződés megkötése/személyes fiók készítése

A fizetést követően megtörténik a szerződés kiállítása, amit le is tölthet a rendszerből. Ezt követően pedig saját fiók megnyitása válik lehetővé, ahová a későbbiek folyamán bármikor belépve megtekinthető az élő szerződés.

A készülékvédelem szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos kérdések

Gyártói garancia ideje alatt mi a teendő?

Érvényes gyártói garancia ideje alatt a gyártót kell felkeresni, mert ez esetben még ők az illetékesek. Mivel ez nem mindenki számára egyértelmű, a Business Box ügyfélszolgálata tájékoztatja az ügyfelet erről. Továbbá, lehetőség szerint a gyári garancia érvényesítéséhez szükséges elérhetőség megszerzésében is segítséget nyújtunk ügyfeleink számára.

Milyen esetekben nem érvényesíthető a gyártói garancia?

A válasz egyszerű: ha valójában nincs is gyártói garanciánk, vagy ha váratlan balesetet szenved a készülékünk. Utóbbi esetben a baleseti garancia mentheti meg a helyzetet.

Bármilyen igazságtalannak is tűnik, de alapvetően a gyártó nem köteles garanciát vállalni az általa előállított termékre. A vásárlók felé általában üzletpolitikai célból vállalnak garanciát a termékekre, ám ez esetenként korlátozott garancia.

Például:

  • a termék egy-egy, a működéshez kiemelten fontos alkatrészének, fő darabjának meghibásodásáért vállal felelősséget a gyártó, így a gyártói garancia sem az egész termékre vonatkozik,
  • a gyártó csak a meghibásodott alkatrész javításáért vállal felelősséget.

Csak azt a garancialevelet nevezhetjük gyártói garanciának, amit valóban a termék előállítója bocsátott ki. A gyártói garancia tehát nem összetévesztendő a forgalmazói garanciával. A garancia levél eredete és egy tévhit adja sok-sok félreértés alapját.

Közkeletű tévedés, de a gyártó nem a fogyasztóval áll kapcsolatban, effektive semmi köze sincs vásárlókhoz. A gyártó a kereskedő felé vállal kötelezettséget, a kereskedő pedg a vásárló felé. A gyártó és a fogyasztó között tehát alapvetően semmiféle kapcsolat nincs. Termék meghibásodás esetében a vevő a kereskedő felé nyújtja be a garancia igényét, a javítás költségét a kereskedő áthárítja a gyártóra.

Ez a gyakorlat akkor jelenthet gondot, ha a kereskedő, úgymond kiesik az egyenletből, bármilyen okból, megszűnik a vállalkozás, például. Ez esetben nincs kivel szemben érvényesíteni a garanciát, ha nincs tényleges és teljes gyártói garancia, amit közvetlenül a gyártóhoz nyújthatunk be.

Ugyanezzel a problémával szembesülhetünk a gyártó jogutód nélküli megszűnése esetében.

Tulajdonképpen az lenne a legjobb, ha a kiterjesztett és/vagy baleseti garancia megkötése bevett gyakorlattá válna, hiszen nem járhat mindenki fogyasztóvédelmi lexikonnal a hóna alatt. Számos apró nüanszon elcsúszhat a gyártói garancia igényünk érvényesítése, ha nem vagyunk tisztában sem a jogainkkal, se a definíciókkal.

Miért van szükség várakozási időre a készülékvédelem szolgáltatás megkötéséhez?

A várakozási idő definíciója:

„A Termék megvásárlásának napját követően megkötött Szolgáltatási Szerződés hatályba lépésétől (azaz a 2.6. pontnak megfelelően a Gondoskodási Díj megfizetésétől) számított 60 napos átmeneti időszak, mely időszak alatt bekövetkező Baleseti Meghibásodás esetén, a Vásárló sem a Várakozási Idő alatt, sem azt követően, nem jogosult Baleseti Garancia Szolgáltatásra.”

A várakozási idő a korábbi precedensekre tekintettel szükséges lépése a tisztességes üzletkötésnek, mellyel a visszaéléseket igyekszünk kivédeni.

Hogyan lehet igénybe venni a hordozható készülék javítására/cseréjére az Exclusive szolgáltatáscsomagban a baleseti garancia szolgáltatást?

Önrész nélkül a következő esetekben:

  • A balesetet nem a készülék használója, vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója) okozta.
  • A baleset személyi sérüléssel járt, és/vagy közlekedési eszköz (jármű) balesetével együttesen következik be.

Önrész fizetése szükséges abban az esetben, ha:

  • a balesetet a készülék használója, vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója nem szándékosan, hanem pl. figyelmetlenségből, feledékenységből, vagy ügyetlenkedésből okozta.

Ebben a helyzetben a javításra vagy cserére bruttó 25 000 HUF önrész megfizetése szükséges.

Ugyanazon készülék minden további, baleseti eredetű, önrész köteles meghibásodása esetében emelkedik az önrész összege. A második bruttó 50.000HUF, a harmadik és minden további alkalommal már bruttó 100.000HUF önrész befizetése szükséges a baleseti garancia érvényesítéséhez.

Hogyan lehet bejelenteni a készülékvédelem szolgáltatási szerződéssel rendelkező termék meghibásodását?

Ügyfélszolgálatot kell felkeresni és bejelenteni kell a hibát:
telefonon a +36 1 4433 660-as telefonszámon,
e-mailben: hiba@businessbox.hu
vagy a weboldalon jobb oldalt, lent található chat ablakban.

Mi történik a hibabejelentés után?

Az ügyfélszolgálat felméri a hibát a bejelentés alapján, és hibajegyet nyit.

Hibajegy nyitása

  • gyártói garancia esetén:
    • a munkatárs felhívja a bejelentő figyelmét arra, hogy gyári garanciális időszak alatt a gyártó az illetékes, és őket kell felkeresni a garanciális ügyintézéshez,
    • az ügyfélszolgálat megadhatja a vásárló számára a szükséges elérhetőséget, amit a vásárlónak kell felkeresnie (többnyire telefonon, vagy emailben. )
  • gyártói garancián túl:
    • a hibajegy nyitásával az ügyfélszolgálat kiosztja a munkát a Business Box egyik szervizpartnerének.

A szerviz folyamata

  • a szerviz megbecsüli az ügyfél bejelentése alapján, hogy mi lehet a vélt hibaforrás,
  • a szervizpartner felkeresi az ügyfelet és időpontot egyeztetnek,
  • a partner futárt küld a készülékért és ingyen beszállíttatja azt a saját szervizébe,
  • a szervizpartner kiszáll az ügyfélhez és amennyiben a hiba nem hárítható el helyben, elszállítja a készüléket,
  • javítás esetén a javított készüléket szintén díjmentesen visszaszállítják az ügyfél részére.

Amennyiben a szerviz nem lehetséges, cserefolyamat kerül indításra.

A cserefolyamat menete

  • Ilyen esetben egy hasonló műszaki paraméterekkel és ár-érték aránnyal rendelkező készülék vásárlása indul meg.
  • Ajánlat készül, amelyből az ügyfél kiválaszthatja a számára megfelelőt.
  • Utánkövetésként ügyfélszolgálatunk érdeklődik arról, hogy megérkezett-e a készülék a tulajdonoshoz.
  • Amikor minden folyamat rendben befejeződött, a hibajegy lezárásra kerül.

Figyelem!

  • A visszaszállítás során fontos, hogy az ügyfél nézze meg még a futár jelenlétében az átvenni kívánt készüléket, hogy nem sérült-e meg.
  • Sérülés esetén semmilyen körülmény között sem szabad átvenni a terméket!
  • Szükség esetén jegyzőkönyvet kell felvetetni a szállítóval.
  • Haladéktalanul jelezni kell a Business Box ügyfélszolgálata felé, hogy a termék sérülten került kézbesítésre.
  • Ha a tulajdonos átveszi a sérült készüléket, azután már nincs lehetőség orvosolni a figyelmetlenségből eredő problémát.
  • A futár csupán a visszaszállításban érdekelt, tehát nem feladata a kiszállított termék bekötése, beüzemelése.
  • Ha a szakszerviz száll ki a javított készülékkel, akkor (vélhetően) felár ellenében összeszereli és beköti/üzembe helyezi a készüléket.