Mikor éri meg a kiterjesztett garancia megkötése?

/ január 24, 2020/ Készülékvédelem, Tanácsadás, Vásárlói gondoskodás

A garanciával kapcsolatban sokszor felvetődik a kérdés, hogy pontosan mire és hogyan is vonatkozik? Fontos tisztában lenni azzal, mire kell odafigyelnünk, hogy a garancia érvényesíthető is legyen, vagy egy nagyértékű eszköz esetén, a hagyományos jótálláson túl érdemes-e még extra kiterjesztett garancia szerződést is kötni, és ha igen, akkor az valójában mit is nyújt számunkra?

A kiterjesztett garancia újonnan vásárolt eszközökre azonnal, régebbi eszközeinkre a gyártói garancia lejárta előtt 60 nappal lehetséges.

Mit is takar pontosan a kiterjesztett garancia?

Hogy a kiterjesztett garancia mivel nyújt többet, mint a törvényben meghatározott jótállás, azt mindenképpen érdemes közelebbről is megvizsgálni.

A kiterjesztett garancia

  • nevezhető egyfajta készülékbiztosításnak, amely a háztartási gépekre kínál a gyártói, illetve forgalmazói garancián túl, azt meghosszabbítva extra jótállást,
  • a kiterjesztett garancia általában a készülék megvásárlása után köthető egészen a törvényi garancia lejártát megelőző két hónapig.

A kiterjesztett garancia

  • abban mindenképpen többet nyújt, hogy a termék elszállításáról és visszaszállításáról nem nekünk kell gondoskodni, mivel az része a szolgáltatásnak,
  • ráadásul ezt a szolgáltató térítésmentesen teszi meg.

Milyen termékekre érdemes kiterjesztett garancia szerződést kötni?

A kiterjesztett garancia köthető:

  • mobiltelefonra,
  • televízióra,
  • laptopra,
  • konyhai gépekre,
  • szórakoztató elektronikára.

Nyilván érdemes átgondolni, mi történhet ezekkel a gépekkel:

  • ha elromlanak,
  • mennyire körülményes a javíttatásuk,
  • az mennyi időbe, utánajárásba és pénzbe kerülhet számunkra.

Ez alapján már tisztán látni, hogy mire érdemes valamilyen fajta extra biztosítást igénybe venni.

A mobiltelefon, amivel mindig történik valami

A telefonunk esetén például azt kell számba vennünk, hogy:

  • milyen gyakran cseréljük le,
  • az életvitelünk, vagy csupán egy szerencsétlen véletlen kapcsán milyen balesetek történhetnek vele.

A mobiltelefon talán az egyik leggyakrabban sérülő eszközünk, kiterjesztett garancia mellett kössünk rá baleseti garancia szerződést is.

Talán ez az a készülék, amit nagyon sokan akár évente is lecserélnek. Azonban sokan vannak, akik ragaszkodnak a már meglévő készülékükhöz. Ha az megfelelően üzemel nem szívesen váltanak. Viszont a telefonunk egy olyan eszköz, ami rendkívül gyakran szokott sérülni. Leejtjük, odaütődik valahová vagy a felülete megkarcolódik.

Tehát, ha a telefonunkat gyakran cseréljük, akkor erre a készülékre kevésbé fontos kiterjesztett garancia megkötése, azonban baleseti garancia annál fontosabb. Ez ugyanis a véletlen balesetekből fakadó sérülések esetén ad lehetőséget az ingyenes javíttatásra, ami bizony már nem tartozik bele a standard garancia körébe.

Viszont, ha nagy értékű telefonnal rendelkezünk, ráadásul ritkábban szándékozunk lecserélni, akkor a baleseti garancián túl mindenképpen érdemes a kiterjesztett garancia igénybevétele, mert sok esetben a garancia lejárta után történik valami kellemetlen a készülékkel.

A kiterjesztett garancia esetében sokkal költséghatékonyabb a szervizelés is.

Hangrendszerek, amik szinte egy életen át szolgálnak

A különböző hangrendszerekről nyugodtan elmondhatjuk, hogy nem gyakran cseréli le az ember őket az élete során. Ha egy ilyen rendszert veszünk, akkor valószínűleg hosszas válogatás után egy olyan mellett döntünk, ami remélhetőleg hosszú távon szolgál majd ki minket. Ezek a rendszerek be is lehetnek építve, így a baleset veszélye így jóval kisebb, mint mondjuk a telefon esetében. Mégis bármikor elromolhat például a hangszóró vagy az erősítő, így nem kérdés, hogy érdemes biztonságban tudni, vagyis kiterjesztett garancia szerződést kötni az eszközre.

Háztartási gépek, amik bármikor elromolhatnak – ezért kössünk rájuk kiterjesztett garancia szerződést

A háztartási gépek nagy átka, főként a mosógépé és a hűtőgépé, legalábbis sok esetben, hogy öt éven belül legalább egyszer elromlanak. Ha nem többször. Ha „szerencsések” vagyunk, akkor ez a garanciális időn belül történik, de sajnos az is előfordulhat, hogy ezt követően jönnek elő a hibák.

A háztartási gépek esetében azért éri meg a kiterjesztett garancia, mert gyakran akkor romlanak el, amikor éppen lejárt a gyártói garancia.

Negatív tapasztalat ezzel kapcsolatban, hogy a háztartási gépek javíttatása sokszor rendkívül körülményes:

  • sok esetben nem ér rá a szerelő,
  • ha kijön akkor aránytalanul magas kiszállási díjat számol fel, amit a javítás sikerétől függetlenül mindenképpen ki kell fizetni.
  • és talán nem csak mi vagyunk úgy vele, hogy a feleslegesen kifizetett pénz a legbosszantóbb.

Laptop gondok – amikor a munkád kárba vész

Nagyon kellemetlen tud lenni, amikor a munkánkhoz használt laptop elromlik és elvész a rajta található össze munkánk. Arról már nem is beszélve, hogy sok esetben javíthatatlan a gép, ezért hirtelen kell, akár több százezer forint értékű gépet megvásárolnunk, Ezzel oda is lehet az összes addigi megtakarításunk. Ha körültekintőek vagyunk, és a gépünkön található információkat felhőben is tároljuk, akkor a munkánk ugyan nem vész el, azonban az anyagi kárt csak egy kiterjesztett vagy baleseti garanciával tudjuk orvosolni.

A laptop, ha elromlik, rengeteg munkát is vihet magával a semmibe. Éppen ezért, ne álljunk neki otthon bütykölni! Az érvényes kiterjesztett garancia ingyenes javítási asszisztenciával is segít.

A tapasztalat azt mutatja, hogy azokra a termékekre érdemes kiterjesztett vagy baleseti garanciát kötni, amelyeknek a pótlása gazdasági nehézséget okozhat számunkra. Nagyon fontos, hogy bármilyen garanciával is rendelkezünk, mindig időben, a hiba keletkezését követően azonnal jelezzük azt a garanciát vállaló cég felé. Továbbá ezt a tájékoztatóban található módon tegyük meg, nehogy ebből kifolyólag a garancia elvesszen.