Milyen digitális trendek jönnek idén?

/ március 6, 2020/ Egyéb, Inspiráló, Okoseszközök, Smart Home, Számítástechnika

A világ fejlődik, mi pedig csak kapkodjuk a fejünket. Lehetsz bármilyen gyors, a digitális marketingszakemberek sok esetben még nálad is gyorsabbak különösképpen amikor már nem csupán önmagukra hagyatkozva hoznak létre új terméket, szolgáltatást vagy platformot, hanem a pszichológustól az MI szakemberig mind azon dolgoznak, hogy téged megelőzve tudják, mire is vágysz igazán.

Vajon megjósolható a digitális világ jövője? Hogyan fogunk élni, dolgozni 10-20-30-50 év múlva, ha a technológia minimum a jelenlegi ütemben fejlődik? Képesek leszünk-e vajon együtt élni a változásokkal, és azok életünkre gyakorolt hatásával?

Megjósolható-e a digitális világ jövője?

Egyetlen cég sem tudja tökéletesen megjósolni a jövőt, részben ez teszi a technológia területét olyan izgalmassá. Azonban az iparági vállalatok dolga az, hogy a jeleket olvasva megpróbálják előre jelezni a fejlődés irányát. 

2023-ra 49 milliárd eszköz csatlakozik majd a világhálóhoz és számos új technológia megjelenésére, illetve elterjedésére is lehet számítani a következő évtizedben:

  • a virtuális és a kiterjesztett valóságtól kezdve,
  • a 16K streamen,
  • az AI,
  • az 5G, és
  • a kvantum technológiákon,
  • az adaptív és prediktív kiberbiztonságon, és
  • az autonóm járműveken keresztül az intelligens IoT-ig.

A számos új technológia mind fejlettebb eszközrendszert kíván, így válnak a mindennapos digitális eszközeink életünk részévé, melyekért természetesen felelősséggel tartozunk, hiszen támogatnak és segítik az életünket. 

2018-ban az USA 203 milliárd dollárt költött digitális marketingre, Kína 195, Japán 183 milliárdot. A 2020-as trendeket megnézve ez az összeg csak növekedni fog.

  • egyre nagyobb közönséget kell elérni,
  • a nemzetközi gazdaság is változik,
  • folyamatosan új termékek jelennek meg a piacon,
  • így az egyedüli lehetőség ekkora tömeg elérésére a digitális marketing lehet. 

Nézzük meg melyek azok a trendek, ami ma még távolinak tűnik, de holnaputánra talán már a hétköznapjaink részévé válhat. 

Hangalapú keresés

A hangalapú keresés az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingtrendje, méghozzá jó okkal. Habár hazánkban még nem feltétlenül elterjedtek, a különböző okos asszisztensekkel ellátott hangfalak (Google Home, Amazon Alexa) és okostelefonok gyökerestől megváltoztatják a keresés megszokott menetét. 

Egyre gyakrabban használunk hangalapú keresést a digitális világ információinak elérésére.

A BBC szerint 2022-re a háztartások 55%-ában lesznek jelen az okos eszközök, így a hangalapú keresésre optimalizálni a tartalmadat prioritás kell, hogy legyen 2020-ban. Mégis az Alexa, Google Home és Sirire gyártott marketing és reklámozási opciók még teljesen kiaknázatlanok.

A legújabb kutatások szerint:

  • a Google keresések 20%-a már hang alapú keresés volt,
  • ami ennél is jobban mutatja a kényelmes keresést, hogy a 18-29 éves emberek 71 százaléka inkább a telefonos asszisztensét használta okostelefonján, amennyiben szüksége volt valamire, nem pedig gépelt és kutatott. 

A 0. a nyerő 

Bár mindeddig a Google keresés első helye volt a nyerő, az idei évtől már az igazán ügyesek a 0. helyen szerepelnek. Ez az a kis felugró keresés, ami megjelenik még a keresési lehetőségek előtt, mint top ajánlat. Ha nem is tudtál a létezéséről, valamilyen szinten már biztos találkoztál ezekkel. Jelenleg a Google keresések közel 62%-a már nulladik lépéses keresés a Jumpshot felmérése alapján. Most még senki sem biztos abban, hogy a Google mi alapján rangsorol valakit a SERPben, de a válaszok keresése megindult.

Mivel már csak alig pár kattintásra kattintásra vagyunk egymástól, az élményszerzéstől, az áhított tárgyak megvásárlásától, rendkívül fontossá vált a forgalmazók, gyártók, szolgáltatók számára, hogy uralják a digitális kereskedelmet a média, és a marketing támogatásával.

Social Shopping

Mára mindenki elfogadta, hogy a közösségi média elengedhetetlen és óriási része az online marketingnek. Amit eddig viszont még viszonylag kevesen vettek észre az az, hogy mennyien vásárolnak social medián keresztül. Igen. Nem ilyen-olyan online boltokon keresztül ami feljön a hírfolyamban, hanem a közösségi médián át.

  • Az Instagram felhasználók 60%-a, a Pinteres felhasználók 70%-a mondta azt, hogy ezen oldalak segítségével fedeztek fel új termékeket, és már vásároltak is ilyen módon.
  • Az elmúlt években az Instagram, Facebook és Pinterest már teljesen beépítette a mindennapjaiba azt, hogy termékeket lehessen megvásárolni a bejegyzéseiken belül, mondhatni megvehető postokat hoznak létre.

AR/VR – valóságból a digitális, majd a virtuális térbe

Aki igazán menő akar lenni, valamilyen szinten beleépíti a marketingjébe ezt a technológiát, ám meglepően míg a VR használata itthon egyre népszerűbb lesz, addig az AR-ra kéne jobban figyelni, hiszen 2020-ra és 2021-re túlnő a kibővített valóság a virtuális valóságon. A legnagyobb vállalatok már el is kezdték használni a kibővített valóságot. 

A digitális fogyasztók mikropillanatai

Az úgynevezett mikropillanatok a Google szerint egy újfajta fogyasztói viselkedési formát képviselnek, amelyek megértésével a cégek gyorsan, tömören, és a megfelelő pillanatokban küldhetik el marketingüzeneteiket célközönségük tagjainak, mielőtt azok figyelmét valami más vonná el.

Az emberek gyakran hoznak hirtelen döntéseket a pillanat hevében arról, hogy mit egyenek, melyik éttermet válasszák, mit vásároljanak, hová menjenek el, és így tovább. 

Ezek alapján négy mikropillanatot különböztetünk meg:

  • „Tudni szeretnék valamit” – pillanatok
  • „Menni szeretnék valahová” – pillanatok
  • „Csinálni szeretnék valamit” – pillanatok
  • „Vásárolni szeretnék valamit” – pillanatok

Aki tehát még több vásárlót akar, annak ismernie kell a vásárlói/fogyasztói mikropillanatait is. A technika fejlődésével együtt a vásárlásösztönzés eszközei is rohamosan fejlődnek, így érdemes naprakésznek lenni a közelgő újdonságokból vagy akár magunk is valamilyen újdonságot bevezetni vagy kidolgozni.