Hogyan támogatja a technológia a költségek optimalizálását?
Korábban a költségek optimalizálását analóg módszerekkel érhettük el, például lefaragtunk a luxuskiadásainkból, mérsékeltük a telefonhívásainkat, és akár két-három boltot – hentes, pékség, zöldséges – is körbejártunk egy-egy bevásárlás alkalmával, hétvégén pedig piacoztunk. Ma már digitális módszerekkel tehetjük meg ugyanezt, sőt, sokkal többet is. A digitális világ számos lehetőséget teremt arra, hogy racionalizáljuk a kiadásainkat, lefaragjunk a költségeinkből, magánemberként és vállalkozóként egyaránt. Mindezt úgy, hogy közben nem kell jelentős megszorításokat alkalmaznunk, és a komfortérzetünk sem sérül. A továbbiakban utánajárunk ezeknek a módszereknek, tartsanak velünk, fedezzük fel együtt, hogy milyen módon támogatja a technológia a költségek optimalizálását!
A kiadások racionalizálása
A technológia az impulzusvásárlást, az abból adódó túlköltekezést is meggátolhatja, illetve a tudatos vásárlás felé tereli a fogyasztókat.
Vásárlói gondoskodás
A megvásárolt termékekre az Európai Uniós szabályok szerint gyártói/forgalmazói garancia érvényes, ami készülékbiztosítás, például kiterjesztett garancia formájában meg is hosszabbítható, a baleseti garancia pedig a véletlenekből adódó vis majorok esetében támogatja a költségcsökkentést. A kiterjesztett garancia szerződés megkötésével együtt járó ingyenes javítási asszisztencia szolgáltatás a szervizköltségektől is megkíméli a pénztárcánkat.
A költségek optimalizálása online kuponozással
A fogyasztók ma már kifejezetten keresik a kapcsolatot a kuponoldalakkal, hiszen nemcsak termékeket vehetnek jóval kedvezőbb áron, de az utazáson keresztül, a tanfolyamokon át a családfa-kutatásig számos szolgáltatáshoz kedvezőbb áron juthatnak hozzá ezek által. A kuponoldalak ráadásul évszakhoz kapcsolódó, vagy ünnepi kedvezményeket is kínálnak, ami még inkább elérhetővé tehet számunkra egy álomutazást, vagy kreatív/önképző tanfolyamot. Az online kuponozás tehát nemcsak pénzt takarít meg nekünk, de kiszélesíti a horizontunkat is.
Az árak összehasonlítása
Korábban csak úgy tudtuk összehasonlítani az árakat, ha:
- személyesen elmentünk a boltokba és körülnéztünk, akár jegyzeteltünk is,
- a postaládánkba került szórólapokon hétről-hétre nyomon követtük, hogy hol, mikor, melyik boltban milyen termékekhez juthatunk hozzá kedvezőbb áron.
Ma már nincs szükség nyomtatott változatra, hiszen a boltok weboldalain elérhetjük ezeket az információkat. Az idősebb korosztály persze még az analóg módszereket részesíti előnyben, ezért a szórólapozás sem szűnt meg teljesen.
Az internet számos lehetőséget kínál az árak összehasonlítására, így otthonról, kényelmesen megtekinthetjük a kínálatot, és meg is rendelhetjük a termékeket. A webshopok, online piacterek is időről-időre előállnak különböző akciókkal, utalványokkal és kedvezményekkel, amelyekről a hírlevelekből és a közösségi oldalakon is tájékozódhatunk.
A céges költségek optimalizálása a technológia segítségével
Nyilván nemcsak magánemberként, de cégvezetőként, vállalkozóként is szeretnénk lefaragni a költségekből.
Lépjünk a felhőbe
Az alkalmazottak akár otthonról, akár az irodában dolgoznak, az együttműködéshez csak annyit kell tenniük, hogy:
- bejelentkeznek a közösen használt projektmenedzsment programba,
- információkat, prezentációkat tudnak le- és feltölteni a felhőn át,
- a chat a valósidejű kommunikációt biztosítja.
A projektmenedzsment programok a tényleges munkával, ebédszünettel, egyéb távolléttel töltött időt is rögzítik.
A felhőalapú szolgáltatások ingyenes portfólióit is használhatjuk természetesen, ugyanakkor a business portfóliók számos plusszal támogatják a közös, felhőalapú munkát.
Papírmentes iroda
A digitalizált, papírmentes irodák sokkal idő- és költséghatékonyabban működnek. Voltaképpen az összes, korábban papíralapú dokumentációt elvégezhetjük digitálisan az iktatástól a könyvelésen keresztül a raktár- és készletkimutatásokon, ügyfélkezelésen és nyilvántartáson át az online számlázásig.
Mindehhez:
- néhány számítógépre van szükség,
- a részlegek munkájára specializált szoftverekre,
- egy komplex jelszókezelő, valamint vírusirtó-programra.
- és egy rendszerinformatikusra, aki mindezt felügyeli, karbantartja.
Home office és kiszervezés
A digitalizált munkafolyamatok és a home office kiaknázásával nemcsak az adminisztratív részleg, de a cég egészének költségein enyhíthetünk. A közületi számlák, mint állandó kiadások eltűnnek, az irodabérlésbe fektetett százezrekkel együtt.
A logisztikai és adminisztratív munkafolyamatok ugyanakkor ki is szervezhetők, így erőforrásainkat teljes mértékben beforgathatjuk:
- a termékek, szolgáltatások, és a vállalkozás fejlesztésébe,
- a piackutatásba, marketingbe, és
- a nemzetközi piacok felé nyitásba.
A költségek csökkentése online jelenléttel
Minden cég, szolgáltató számára egyértelmű ma már, hogy az online jelenlét remek marketinglehetőség.
A közösségi oldalak:
- több forgalmat és bevételt generálnak,
- a pozitív vásárlói visszajelzések emelik a vállalkozás presztízsértékét,
- a vásárlói elköteleződés, márkahűség eléréséhez is támogatást adnak,
- és bizonyos szempontból a fogyasztók maguk válnak értékesítővé, hiszen megosztják a tapasztalataikat, és vásárlásra buzdítják egymást.
A honlapon a blogbejegyzések, a Facebook posztok és az Instagram fotók vonzóvá tehetik nemcsak az egyes termékeket, de a cégfilozófia, a társadalmi felelősségvállalás projektek számára is kitűnő platformként szolgálnak. Ezen folyamatok automatizálásával jelentős időt és energiát takaríthatunk meg.