Hogyan támogatja a technológia a költségek optimalizálását?

/ március 16, 2020/ Tanácsadás

Korábban a költségek optimalizálását analóg módszerekkel érhettük el, például lefaragtunk a luxuskiadásainkból, mérsékeltük a telefonhívásainkat, és akár két-három boltot – hentes, pékség, zöldséges – is körbejártunk egy-egy bevásárlás alkalmával, hétvégén pedig piacoztunk. Ma már digitális módszerekkel tehetjük meg ugyanezt, sőt, sokkal többet is. A digitális világ számos lehetőséget teremt arra, hogy racionalizáljuk a kiadásainkat, lefaragjunk a költségeinkből, magánemberként és vállalkozóként egyaránt. Mindezt úgy, hogy közben nem kell jelentős megszorításokat alkalmaznunk, és a komfortérzetünk sem sérül. A továbbiakban utánajárunk ezeknek a módszereknek, tartsanak velünk, fedezzük fel együtt, hogy milyen módon támogatja a technológia a költségek optimalizálását!

A kiadások racionalizálása és a költségek csökkentése által tudatosabb vásárlóvá, fogyasztóvá válhatunk, ebbéli törekvésünkben a digitális technológia is a segítségünkre lehet.

A kiadások racionalizálása

A technológia az impulzusvásárlást, az abból adódó túlköltekezést is meggátolhatja, illetve a tudatos vásárlás felé tereli a fogyasztókat.

Vásárlói gondoskodás

A megvásárolt termékekre az Európai Uniós szabályok szerint gyártói/forgalmazói garancia érvényes, ami készülékbiztosítás, például kiterjesztett garancia formájában meg is hosszabbítható, a baleseti garancia pedig a véletlenekből adódó vis majorok esetében támogatja a költségcsökkentést. A kiterjesztett garancia szerződés megkötésével együtt járó ingyenes javítási asszisztencia szolgáltatás a szervizköltségektől is megkíméli a pénztárcánkat.

A költségek optimalizálása online kuponozással

Az online akciók és a kifejezetten kuponokat kínáló oldalak követésével számos kiváló lehetősghez juthatunk, mely nemcsak a költségek csökkentését eredményezi, de színesebbé, és élménydúsabbá is varázsolja hétköznapjainkat.

A fogyasztók ma már kifejezetten keresik a kapcsolatot a kuponoldalakkal, hiszen nemcsak termékeket vehetnek jóval kedvezőbb áron, de az utazáson keresztül, a tanfolyamokon át a családfa-kutatásig számos szolgáltatáshoz kedvezőbb áron juthatnak hozzá ezek által. A kuponoldalak ráadásul évszakhoz kapcsolódó, vagy ünnepi kedvezményeket is kínálnak, ami még inkább elérhetővé tehet számunkra egy álomutazást, vagy kreatív/önképző tanfolyamot. Az online kuponozás tehát nemcsak pénzt takarít meg nekünk, de kiszélesíti a horizontunkat is.

Az árak összehasonlítása

Korábban csak úgy tudtuk összehasonlítani az árakat, ha: 

  • személyesen elmentünk a boltokba és körülnéztünk, akár jegyzeteltünk is,
  • a postaládánkba került szórólapokon hétről-hétre nyomon követtük, hogy hol, mikor, melyik boltban milyen termékekhez juthatunk hozzá kedvezőbb áron.

Még mindig szórlapokra bukkanhatunk a postaládánkban, hiszen a hagyományos költségcsökkentő módszerek sme mentek még ki a divatból.

Ma már nincs szükség nyomtatott változatra, hiszen a boltok weboldalain elérhetjük ezeket az információkat. Az idősebb korosztály persze még az analóg módszereket részesíti előnyben, ezért a szórólapozás sem szűnt meg teljesen.

AZ árak összehasonlítása ma már szinte elengedhetetlen ahhoz, hogy tényleg optimális áron vásároljuk meg a minket érdekelő termékeket és szolgáltatásokat. Az árak összehasonlítása tehát szintén a költségek racionalizálására szolgál.

Az internet számos lehetőséget kínál az árak összehasonlítására, így otthonról, kényelmesen megtekinthetjük a kínálatot, és meg is rendelhetjük a termékeket. A webshopok, online piacterek is időről-időre előállnak különböző akciókkal, utalványokkal és kedvezményekkel, amelyekről a hírlevelekből és a közösségi oldalakon is tájékozódhatunk.

A céges költségek optimalizálása a technológia segítségével

Nyilván nemcsak magánemberként, de cégvezetőként, vállalkozóként is szeretnénk lefaragni a költségekből.

Lépjünk a felhőbe

Az alkalmazottak akár otthonról, akár az irodában dolgoznak, az együttműködéshez csak annyit kell tenniük, hogy:

  • bejelentkeznek a közösen használt projektmenedzsment programba,
  • információkat, prezentációkat tudnak le- és feltölteni a felhőn át,
  • a chat a valósidejű kommunikációt biztosítja.

A projektmenedzsment programok a tényleges munkával, ebédszünettel, egyéb távolléttel töltött időt is rögzítik.

A felhőalapú szolgáltatások ingyenes portfólióit is használhatjuk természetesen, ugyanakkor a business portfóliók számos plusszal támogatják a közös, felhőalapú munkát.

Papírmentes iroda

A digitalizált, papírmentes irodák sokkal idő- és költséghatékonyabban működnek. Voltaképpen az összes, korábban papíralapú dokumentációt elvégezhetjük digitálisan az iktatástól a könyvelésen keresztül a raktár- és készletkimutatásokon, ügyfélkezelésen és nyilvántartáson át az online számlázásig.

Mindehhez:

  • néhány számítógépre van szükség,
  • a részlegek munkájára specializált szoftverekre,
  • egy komplex jelszókezelő, valamint vírusirtó-programra.
  • és egy rendszerinformatikusra, aki mindezt felügyeli, karbantartja.

Home office és kiszervezés

A digitalizált munkafolyamatok és a home office kiaknázásával nemcsak az adminisztratív részleg, de a cég egészének költségein enyhíthetünk. A közületi számlák, mint állandó kiadások eltűnnek, az irodabérlésbe fektetett százezrekkel együtt.

A logisztikai és adminisztratív munkafolyamatok ugyanakkor ki is szervezhetők, így erőforrásainkat teljes mértékben beforgathatjuk:

  • a termékek, szolgáltatások, és a vállalkozás fejlesztésébe,
  • a piackutatásba, marketingbe, és
  • a nemzetközi piacok felé nyitásba.

A költségek csökkentése online jelenléttel

Minden cég, szolgáltató számára egyértelmű ma már, hogy az online jelenlét remek marketinglehetőség.

A cégek a közösségi oldalaikon keresztül közvetlenül elérhetik és egyúttal monitorozhatják vásárlóik szokásait, és ezzel egy ingyenes hirdetési lehetőséghez jutnak, mely szintén enyhíti a költségeket.

A közösségi oldalak:

  • több forgalmat és bevételt generálnak,
  • a pozitív vásárlói visszajelzések emelik a vállalkozás presztízsértékét,
  • a vásárlói elköteleződés, márkahűség eléréséhez is támogatást adnak,
  • és bizonyos szempontból a fogyasztók maguk válnak értékesítővé, hiszen megosztják a tapasztalataikat, és vásárlásra buzdítják egymást.

A honlapon a blogbejegyzések, a Facebook posztok és az Instagram fotók vonzóvá tehetik nemcsak az egyes termékeket, de a cégfilozófia, a társadalmi felelősségvállalás projektek számára is kitűnő platformként szolgálnak. Ezen folyamatok automatizálásával jelentős időt és energiát takaríthatunk meg.