Feltörekvőben a Xiaomi

/ december 4, 2020/ Tanácsadás

Bizonyos országokban a Xiaomi a legnépszerűbb okostelefon márka, más országokban pedig még egyáltalán nem is hallottak róla. Ez a kettősség elég nagy zavart okoz a márka és termékei megítélésében, főként az európai országokban, ahol a Xiaomi konkurenciáinak – Apple, LG, Huawei, Samsung – ismertsége és elismertsége talán a legnagyobb akadály a bizalom kialakulásához vezető úton. Cikkünkben összeszedjük a legfontosabb tudnivalókat a Xiaomi márkáról, ami remélhetőleg a közeljövőben segítséget nyújt egy megalapozott döntéshez, ha vásárlásra kerül sor.

A Xiaomi tíz évvel ezelőtt alakult, a Google és a Motorola korábbi, veterán technikusainak részvételével.

Xiaomi?

Ha összehasonlítjuk a Xiaomi-t más, ismertebb okostelefon-márkákkal a legfeltűnőbb információ a cég kora. A Xiaomi 2010-ben indult, és ezzel a legfiatalabb a világ tíz legjobb okostelefon-gyártójának listáján. 

A Xiaomi – ejtsd: “si-jáo-mi – története akkor kezdődött, amikor a vezérigazgató és az alapító Lei Jun, egy technológiai veteránokból álló csapatot állított össze, köztük a Google és a Motorola korábbi munkatársaival az élen. Az indulás után néhány hónappal a Xiaomi be is jelentette első termékét, az MIUI-t, egy Android-alapra épülő operációs rendszert, majd egy évvel később, 2011 augusztusában az első okostelefon modelljét, a Xiaomi Mi1-t. 

Az okostelefon sikerében kétségkívül hatalmas szerepe volt a többi márkához képest alacsony ára, illetve, hogy csak otthon, azaz Kínában volt elérhető. Csak később indult meg a terjeszkedés az ázsiai és európai piacok felé. A Xiaomi immár nemcsak okostelefonokkal, de egyéb eszközökkel is szolgál.

Mit kínál a Xiaomi?

A Xiaomi természetesen rendelkezik a szokásos 2 éves gyártói garanciával. Tekintve, hogy a Xiaomi termékek, beleértve az okostelefonokat is, a megszokottnál tovább életképesek és működőképesek, nem utolsó érv az sem, hogy köthető rá kiterjesztett garancia és baleseti garancia. A hazai szervizhálózat is megnyugvást ígér azok számára, akik hosszú távban gondolkodnak.

A Xiaomi által kínált termékek listáját nem tudjuk itt felsorolni, hiszen a vállalat számos különböző típusú elektronikát készít és értékesít. Ezért inkább a vállalat portfóliójának legnagyobb kategóriáira összpontosítunk.

Xiaomi tablet és laptop szekció

A 2018-ban piacra dobott Mi Gaming Laptop kivételével a Xiaomi laptopok Mi Notebook márkanév alatt kerülnek forgalomba. Dizájnjukban leginkább az Apple MacBook esztétikáját hozzák, de nyilván nem iOS, hanem Windows alapon fut a rendszerük

Új tablettel már rég nem állt elő a cég, 2018-ban jött ki az utolsó „friss” széria, Mi Pad4 néven.

Hordozható Xiaomi eszközök

A Xiaomi áll a piac legsikeresebb fitnesztrackerei – Mi Band termékcsalád – mögött, melyeknek sikere a rendkívül jó ár-érték arány. A hordható és viselhető eszközök terén a vezetékes és vezetéknélküli fejhallgatók és fülhallgatók szintén népszerűek a vásárlók körében.

Okostévék és egyéb médiaközvetítők

A Xiaomi saját tévéket is készít, de ezek csak korlátozott területeken – Kínában és Indiában – érhetők el. Az Mi TV-k általában Android operációs rendszeren futnak, amely lehetővé teszi a média streamelését és számos kompatibilis alkalmazás használatát a Google Play Store-on keresztül.

A közelmúltban a cég piacra dobott egy hatalmas, 82 colos 8K képes okostévé modellt, melynek az ára is méltó a méretéhez, több mint 7000 dollárba kerül.

A márka legújabb streamerje a Xiaomi Mi TV Stick.

A Xiaomi Smart Home termékei

A cég jó néhány smart home terméket kínál, amelyek közül sok elérhető a világ minden táján, beleértve az Egyesült Államokat is.

A Xiaomi egyik legsikeresebb termékkategóriájában a hálózatba köthető okoseszközök.

Ilyenek okos Xiaomi termékek például:

  • Biztonsági kamera
  • Okoscsatlakozók
  • Okostermosztát,
  • Okosizzók

Xiaomi kiegészítők

A legnívósabb okoseszköz és smart home rendszer sem képes működni a kiegészítők nélkül, magától értetődő tehát, hogy ezen a téren sincs hiány a Xiaomi által gyártott modellekből. Ebben a kategóriában található a vállalat által kínált egyedülálló termékek egyike: a Xiaomi Mi 20W Smart Tracking vezeték nélküli töltőpad.

Xiaomi okostelefonok

Minden évben új számozott készülék jelenik meg, a legújabb tehát a 2020-as a Xiaomi Mi 10, ezen belül pedig a Pro, Ultra és Lite változatok. Általánosságban elmondható, hogy minden Mi telefon csúcskategóriás Qualcomm processzorral és csúcsminőségű kamerarendszerrel rendelkezik, valamint mind 5G-képesek.

Mi különbözteti meg a Xiaomit versenytársaktól?

Mint korábban említettük, a Xiaomi nagyon fiatal vállalat, amely csak egy évtizede van a piacon, éppen ezért megdöbbentő, hogy ennyi idő alatt ilyen mértékű növekedést ért el.

 Sikere három fő okra vezethető vissza.

A kedvező ár

A Xiaomi telefonjai – és általában a legtöbb terméke – alacsony haszonkulccsal rendelkezik, a cég csak kis felárral értékesít, ami lehetővé teszi, hogy a konkurenciához képest kedvezőbb áron kínálja a termékeit.

Ennek oka, hogy a Xiaomi elsősorban adatcégként aposztrofálja saját magát, ami mellékesen hardvert is értékesít.

A Xiaomi elsőssorban adatcégként működik, a szoftveres és adatgyűjtő megoldásaik hasznát azonban hardverek, pl. okostelefon gyártásába is visszaforgatja.

A nyereséget, tehát az operációs rendszerekre és egyéb, adatközpontú szoftveres alkalmazások fejlesztésére és kereskedelmére alapozza, nem az okostelefonokra és egyéb hordozókra, ezért képes alacsonyan tartani ez utóbbiak árát.

Kiterjesztett elérhetőség

Mivel a Xiaomi haszonkulcsai ennyire alacsony, nem tud minden évben új szériát piacra dobni, hiszen a kutatás-fejlesztés, a marketing, és egyéb a kiskereskedelemhez köthető kiadás túl magas lenne. Ehelyett a termékek kiterjesztett elérhetőségével teszi vonzóvá önmagát. 

Röviden: a folyamatos frissítéseknek köszöhetően a szoftveres elavulás késleltetésével a Xiaomi eszközök jóval tovább elérhetőek és működőképesek, mint az ismertebb konkurencia termékei.

Például:

  • A OnePlus általában évente két fő okostelefont bocsát ki: 
    • egy új modellt a fő számozott sorozatban, 
    • majd ugyanannak a modellnek a „T” változatát. 
  • Ezek a telefonok néhány hónapig állnak csak rendelkezésre, majd 
    • a OnePlus megkezdi a gyártás felszámolását, 
    • hogy felkészülhessen a következő modell bevezetésre. 

Xiaomi ezzel szemben egy nagy kiadást indít, és sokáig, éveken keresztül elérhetővé és működőképessé teszi azt. 

Ezzel a metódussal:

  • A lehető legtöbb pénzt veszi ki a termékéből, 
  • Miközben megakadályozza a túltermelést, 
  • és lehetővé teszi a kínálat és a kereslet szigorú ellenőrzését.

Fókusz a feltörekvő piacokon

Mivel az árakat képes alacsonyan tartani, olyan piacokra összpontosít, ahol számottevő a népességszám ÉS a vásárlóerő. 

  • A feltörekvőben lévő kínai és indiai piacokon a legsikeresebbek a régióhoz szorosan kötődő Xiaomi okostelefonok. 
  • Az erős, beágyazott márkaidentitásnak köszönhetően maga mögé utasítja a Samsungot, és az Apple-t is. 

Kétségkívül okos lépés a Xiaomi részéről a prémium piacok – Európa, Egyesült Államok – helyett a keleti régióra összpontosítani, főként, ha figyelembe vesszük, hogy nagynevű konkurencia képviselői túl sokáig hagyták figyelmen kívül azt.