Vonaljegy és bérletvásárlás érintésmentesen? Mobilfizetés!

/ március 10, 2021/ Mobiltelefon

Az érintésmentes fizetés jelentősége az utóbbi évben erősen felértékelődött. Online rendelés átvételekor, az áruházakban a kasszánál, de még egy benzinkútnál vagy gyorsétteremnél is tudunk már úgy fizetni, hogy egyáltalán nem kell megérintenünk a terminálokat. Az érintésmentes fizetésnél talán csak egy jobb lehetőség van: a mobilfizetés.

A mobilfizetés, mint lehetőség kiváló alkalmaz teremt arra, hogy a saját okostelefonunkról, érintésmentesen vehessünk vonaljegyet és bérletet.

Mobilfizetés nemcsak autósoknak

Eddig is volt mód a mobilfizetés, mint opció igénybevételére, hiszen például az autópályamatricát és a parkolási díjat is ki tudtuk egyenlíteni így. Azok számára viszont, akik tömegközlekednek a város egyik végéből a másikba, naponta minimum kétszer, sőt, akik az elővárosokból járnak be dolgozni a fővárosba, a napi jegyváltás, vagy a havi bérletváltás még mindig probléma. Azzal együtt is, hogy a pályaudvarokon, és megállókban lévő automaták már magasabb technikai színvonalat képviselnek a korábbi automatáknál, az állaguk sajnos elég sok kívánnivalót hagy maga után.

Számos alkalommal szembesülünk azzal, hogy az automata:

  • Nem ad lehetőséget bankkártyás fizetésre.
  • Egyáltalán nem működik.
  • Az operációs rendszere annyira lassú, hogy lemaradunk miatta nemcsak a villamosról, hévről, metróról vagy buszról, de még a vonatról is, ami azért nem tízpercenként jár.
  • És a klasszikus hiba: gyakran nyeli el a pénzt úgy, hogy nem ad vissza, de még a jegyet se dobja ki. És nincs rá kiírva, hogy nem működik!

A hagyományos jegy és bérletvásárlás rengeteg bosszúsággal jár. Hosszú évek alatt kialakul az a rutin, hogy már nem is veszünk róla tudomást, és úgy alakítjuk a szokásainkat, hogy ne okozzon fennakadást. A szívünk mélyén azonban pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy lehetne ezt másként is, és az lenne a normális, ha nem a jegykiadó automaták szeszélyétől kéne függővé tenni a napjainkat, és az időbeosztásunkat.

A Telenor új alkalmazásával azonban immár a vonaljegyek, vonatjegyek és bérletek is megvásárolhatók mobilfizetéssel, sőt a távolsági buszokra is vehetünk már jegyet ezzel a megoldással.

Telenor Wallet – mobilfizetési lehetőség saját készülékről

Az aktív adatkapcsolatot igénylő applikáció lehetővé teszi, hogy a bankkártya adatok megadása nélkül, a mobilegyenlegünk terhére, előre megvásároljuk azokat a jegyeket, amikre napközben szükségünk lesz. Ez persze némi tervezést igényel, de ha napközben adódik egy váratlan fordulat, amíg megérkezik a metró, vagy a busz, villamos, addig az alkalmazásban néhány kattintással meg is vásárolhatjuk a jegyeket.

A Telenor Wallet alkalmazás okostelefonnal történő mobilfizetési opciót kínál fel.

További előnye az alkalmazásnak például, hogy:

  • Bérletvásárlás esetén figyelmeztet, amikor közeleg annak lejárta, illetve ez a visszajelzőrendszer személyre szabható.
  • „Emlékszik” a már megvásárolt jegy- és bérlettípusokra:
    • amikor új tranzakciót akarunk indítani, felkínálja azokat lehetőségként,
    • ezért nem kell újra a Jegy és bérletek menüpont listájából kiválasztani azokat.
  • Sokan fenntartásokat fogalmaznak meg az ilyen jellegű tranzakciókkal kapcsolatban, de ezúttal az extra sms díj felszámolása sem okoz gondot, tekintve, hogy nincs ilyen. 

A mobilfizetés opció lehetővé teszi, hogy akár menetközben is előre megváltsuk a jegyeket, bérleteket.

Amit azonban nem kell fenntartásokkal kezelni, az a kiterjesztett garancia és a baleseti garancia kérdése.

Az okostelefon, mint a mobilfizetés alapeszköze, sérülékeny „jószág”:

  • Amellett, hogy a mindennapos használattal óhatatlanul együtt járó mechanikai kockázatoktól megóvjuk az okostelefont egy masszív védőtokkal, és kijelzővédővel,
  • gondoskodni kell a telefon, mint befektetés biztonságáról is, mégpedig a vásárlói gondoskodás nyújtotta lehetőségek igénybevételével.

A mobilfizetés, mint a digitális felzárkóztatás eszköze

A mobilfizetés lehetősége azoknak kedvez elsősorban, akik rendelkeznek okostelefonnal, és tudják is kezelni azt. A pandémia az idősebb korosztály tagjait is a digitális térbe kényszeríti. Sokan kaptak, vagy vásároltak okostelefont, és kezdték el online életüket, váltak digitális nagyszülőkké

A z okostelefonok az idősebb generáció számára is hasznos és hatékony digitális életvitelt tesznek lehetővé.

Nemcsak, hogy okostelefonjuk van, de aktívan használják is azt:

  • Közösségi oldalakhoz csatlakoznak, és megtalálják a számukra hasznos opciókat a mobilalkalmazások között is.
  • Nemcsak játszanak, de összekötik az okos vércukormérőt, aktivitásmérőt az applikációkkal.
  • Aktív kapcsolatot tartanak az unokákkal, külföldön élő gyermekeikkel, rokonaikkal.
  • Megkeresik régi osztálytársaikat, kollégáikat.
  • Kinyílik a világ számukra is:
    • olyan, az érdeklődési körüknek megfelelő információkhoz jutnak hozzá, amik eddig nem, vagy csak nehezen voltak elérhetők.

Ha azonban mégsem annyira magától értetődő számukra a virtuális felületek kezelése, át kell segítenünk őket, immár nemcsak a zebrán. A digitális tér ezen oldala a mobilapplikációkon keresztül számukra is hasznos és hatékony megoldásokkal támogatja a mindennapi életvitelt. A mobilfizetés lehetőségével akár a vidéki kistelepüléseken élő szüleink, nagyszüleink is zökkenőmentesen juthatnak el a munkahelyükre, az orvoshoz, vagy a nagyvárosokba.